اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نرخ بیکاری استان اصفهان به 9.5 درصد رسیده است

استاندار اصفهان با بیان اینکه رشد ۵۶ درصدی در ارزش صادرات استان فراهم شده است، گفت: نرخ بیکاری زمانی که مسوولیت را تحویل گرفتیم ۱۲.۶ درصد بود که در حال حاضر حدود ۹.۵ درصد است.

نرخ بیکاری استان  اصفهان به 9.5 درصد رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان شامگاه سه‌شنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان اظهار کرد: نگاه جلسات شورای گفت‌وگوی استان ملی است و سعی می‌کنند راهکارهایی را به شورای گفت‌وگوی ملی ارائه دهند که مشکلات را در سطح ملی حل کند، همین نگاه موجب شده در یک سال گذشته از رتبه ۲۳ در فضای کسب و کار، به رتبه ۸ برسیم و این نکته خیلی مهمی است و فعال اقتصادی هم چیزی بیشتر از این نمی‌خواهد که در محیط مناسب کسب و کار فعالیت کند.

وی با اشاره به لزوم واگذاری اختیار به استان‌ها بیان کرد: روابط بسیار نزدیک حاکمیت و مردم کمک می‌کند که بتوانیم در زمینه‌های مختلف تصمیمات خوبی بگیریم؛ در حال حاضر در بخش بانک‌ها ما دچار مشکل هستیم و در این زمینه چند جلسه برای واگذاری برخی از اختیارات به استان‌ها تشکیل شده است.

مرتضوی با بیان اینکه نرخ تورم استان در حدود ۳۹ درصد است که کمتر از میانگین کشوری است و رو به کاهش هم هستیم؛ گفت: در گمرک فعالیت‌های خوبی را انجام دادیم و رشد ۵۶ درصدی در ارزش صادرات فراهم شده است؛ از طرفی نرخ بیکاری زمانی که مسوولیت را تحویل گرفتیم ۱۲.۶ درصد بود که در حال حاضر حدود ۹.۵ درصد است.

استاندار اصفهان با اشاره به مشکلات صنعتگران در خصوص ماشین‌آلات وارداتی و عوارض واردات آن، گفت: با مشکلات موجود در ارز نیمایی، نباید بر صنعتگر فشار بیاوریم. 

وی افزود: در حال حاضر برای حمایت از تولید داخل، سامانه‌‌ای در وزارت صمت راه‌اندازی شده تا اگر صنعتگری درخواست واردات ماشینی که مشابه داخلی دارد را در این سامانه اعلام کند؛ با این مصوبه بنا بود بنگاه‌های بزرگ اقتصادی را به حمایت از تولید داخل ملزم کنیم اما بسیاری از واحد‌های کوچک و متوسط آسیب دیده‌اند؛ بنابراین ما می‌خواهیم که با یک گردش کار بین سران قوا، نسبت به مصوبه‌ای که در این زمینه در بودجه امسال آمده، یک تجدید نظری اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/۳۶۴۹/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول