اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فریدنی‌های مهاجر به دیار خود بازگردند

فرماندار فریدن گفت: از استقرار دولت سیزدهم تاکنون در شهرستان فریدن، برای حدود ۱۲۸۳ نفر اشتغال ایجاد و بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی پرداخت شده است تا شرایط برای بازگشت فریدنی‌ها به شهرستان فراهم شود.

فریدنی‌های مهاجر به دیار خود بازگردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عزیزاله عباسی، فرماندار فریدن ظهر امروز در شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: شهرستان فریدن با وسعتی بیش از ۱۱۰۰ کیلومتر مربع و جمعیتی بیش از ۵۰ هزار نفر، با دو بخش و دو شهر و ۲۸ روستا در غرب استان اصفهان قرار دارد و  متشکل است از شش قوم فارس، لر، ترک، گرج، ارامنه  است که نقش ارزشمندی در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشتند.

وی گفت: مصداق بارز وفاداری مردم شهرستان فریدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تقدیم ۲۲۰شهید، ۵۴۰جانباز سرافراز  و ۴۱ دلاورمرد آزاده است و  از دیگر مصادیق حضور پر شکوه و مشارکت حداکثری مردم ولایتمدار فریدن در همه عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، مشارکت گسترده در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است که حدود ۸۰ درصد مردم مشارکت داشتند و بیش از ۶۸ درصد مردم به دولت آیت الله رئیسی رأی دادند.

عباسی افزود: شغل بیش از ۸۰ درصد مردم فریدن کشاورزی است که شرایط هفت سال خشک‌سالی پی در پی باعث شد مردم از لحاظ معیشت و اقتصاد با مشکلاتی مواجه شوند.

فرماندار فریدن تصریح کرد: شهرستان فریدن از شهرستان‌های محروم است و باتوجه به این که از لحاظ اقلیمی و جغرافیای شرایط کم برخورداری را دارد انتظار داریم که باتوجه به این شرایط به عنوان شهرستان کم برخوردار اعلام شود.

وی با اشاره به مهاجرت بسیاری از مردم شهرستان به شهرهای بزرگ از جمله اصفهان گفت: بررسی‌هایی هم که انجام شده بیانگر این موضوع است که بسیاری از محلات حاشیه نشین اصفهان، فریدنی هستند؛ اما با تدابیر دولت محترم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، از جمله پرداخت تسهیلات اشتغال و استفاده از ماده ۱۶ و ۱۸ شرایط بازگشت مهیا شده است.

عباسی در ادامه گفت: از استقرار دولت سیزدهم تاکنون در شهرستان فریدن، برای حدود ۱۲۸۳ نفر اشتغال ایجاد شده، بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی پرداخت شده است تا شرایط برای بازگشت فریدنی‌ها به شهرستان فراهم گردد.

انتهای پیام/۳۶۴۹/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول