اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

توسعه نامتوازن، اصفهان را با مشکلات زیست محیطی روبرو کرده است

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: به دلیل تحقق توسعه نامتوازن در اصفهان طی چند دهه گذشته و بارگذاری ۷۰ درصد صنایع فعال در شعاع ۵۰ کیلومتری کلانشهر اصفهان، امروز با مشکلات محیط زیستی در منطقه روبرو هستیم.

توسعه نامتوازن، اصفهان را با مشکلات زیست محیطی روبرو کرده است

احمدرضا لاهیجان‌زاده سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت منابع آب جهان، کشور و استان و خشکسالی‌های پیاپی در منطقه اصفهان اظهار داشت: هرگونه سیاستگذاری در مورد توسعه باید با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و داشته‌های موجود استان انجام شود.

وی افزود: به دلیل تحقق توسعه نامتوازن در اصفهان طی چند دهه گذشته و بارگذاری ۷۰ درصد صنایع فعال در شعاع ۵۰ کیلومتری کلانشهر اصفهان که شامل کمتر از ۸ درصد مساحت استان می‌شود، امروز با مشکلات محیط زیستی متعدد و متنوعی در منطقه روبرو هستیم.

لاهیجان‌زاده بیان کرد: تغییر کاربری گسترده اراضی کشاورزی و پایداری هوا در ۶۰ درصد از روزهای سال از عواملی است که سبب تشدید عوارض آلودگی‌های زیست محیطی به ویژه آلودگی هوا در اصفهان شده است.

 سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از اقتصاد محیط زیست به عنوان سرفصل کاری دهه میلادی پیش رو یاد کرد و گفت: تولید آینده جهان مبتنی بر برندهای محیط زیست با محور اقتصاد خواهد بود.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول