اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ضرورت ایجاد رصدخانه فرهنگی در نایین

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: شورای فرهنگ عمومی بالاترین جایگاه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری است و باید در این خصوص رصدخانه فرهنگی در شهرستان نایین ایجاد شود



ضرورت ایجاد رصدخانه فرهنگی در نایین

به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، حجت‌الاسلام حامد اهتمام، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نایین، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی، دارای بالاترین جایگاه در تصمیم سازی و تصمیم‌گیری یک منطقه در حوزه فرهنگ و اقدامات آن است که به لطف خداوند متعال در شهرستان نایین بر اساس موقعیت‌های جغرافیایی و بزرگان برجسته و شخصیت‌های تاریخی همچون میرزای نایینی، دکتر حسین فاطمی و بیش از ۱۸۰ شهید این منطقه شاهد بسترهای مناسبی هستیم.

وی با بیان اینکه در اکثر جلسات به بایدها در عوض واقعیت‌ها پرداخته می‌شود، گفت: مطابق رصد صورت گرفته، در کارهای فرهنگی دارای آسیب‌های متعددی هستیم که یکی از مشکلات و ایرادات ما در این حوزه در موضوعات رصد فرهنگی، موازی‌کاری و شبکه‌سازی است.

اهتمام اضافه کرد: زمانی شهید باقری و تمام فرماندهان در کنار یکدیگر جمع شدند و گفتند اکنون باید کجا را هدف بگیریم، این قرارگاه و رصدخانه در شهرستانی همچون نایین به جهت ارزیابی اطلس فرهنگی شهرستان وجود ندارد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: در موضوعات فرهنگی، اولویت‌بندی‌های برخی افراد بر اساس سلایق و مشاهدات جغرافیایی و منطقه‌ای است اما برخی تصمیمات، اولویت مناطق نیست و برنامه‌ریزی، تربیت نیروی انسانی متخصص و پالایش و ارزیابی گام‌های بعدی پس از اولویت‌بندی مسائل است.

وی بابیان اینکه شهرستان نایین در موضوعاتی مانند فرصت شغلی، منابع آبی، نابرابری و توسعه، عدالت اجتماعی، ترکیب جمعیت و فضای فعالیت‌های خانوادگی دارای کمبود است، اظهار کرد: صرفاً در موضوع طلاق عاطفی در ۸ ماه گذشته در شهرستان نایین آمار طلاق ۴۰ درصد کاهش پیداکرده است اما رنج و افسردگی پس‌ازآن در دختران و مادران خانواده وجود دارد و این در حالی است که سرانه خودکشی در این شهرستان بسیار پایین است.

اهتمام در ادامه گفت: مطابق آخرین دستاوردها در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی، بهترین راهکار افزایش نشاط است اما متأسفانه در این حوزه در شهرستان‌هایی حتی باسابقه فرهنگی و بوم مذهبی به دلیل نبود آب و فضای سبز خودبه‌خود به سمت افسردگی حرکت می‌کند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه تأکید کرد: این کمبود نشاط محسوس است لذا توصیه می‌شود که افزایش نشاط باوجود وحدت رویه و بدون تأثیرگذاری سلایق شخصی با گام نهادن به سمت اوقات فراغت سالم و بانشاط در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی موظف به توانمندسازی فرهنگ دینی جامعه و دفتر تبلیغات اسلامی واسطه میان مردم و حوزه علمیه و توانمندسازی مبلغان دین و روحانیت است و در این حوزه به‌خصوص در شهرستان نایین اعلام آمادگی می‌کنیم.

دید ما فتح خرمشهرهای در محاصره است

در ادامه حجت‌الاسلام  محمد مطهرخو، رئیس شورای فرهنگ عمومی و امام‌جمعه شهرستان نایین اذعان داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، مردم و جوانان را باید به مراکز نور و مساجد وصل کنیم بنابراین دستگاه‌های مختلف باید با برنامه‌های نو در جلسات حاضرشده و در این راستا در دستگاه‌هایی مانند آموزش‌وپرورش، کتابخانه‌های عمومی، تبلیغات اسلامی و دیگر نهادها باید ایده پردازی و جمع‌آوری ایده صورت بگیرد.

وی ادامه داد: نهادها و متولیان اصلی بحث غنی‌سازی اوقات فراغت، طرح و برنامه داشته باشند و باید توجه داشت که بیشترین آسیب ما در میان دانش آموزان، مقاطع متوسطه اول و دوم است.

مطهرخو افزود: اجرای طرح بی‌نهایت و بازگشت چهار هزار نفر از دختران مشهدی که در جریانات اغتشاش و آشوب‌ها باعث آسیب شدند از نمونه کارهای کشوری است و باید آسیب‌ها را به فرصت تبدیل کنیم چراکه دید ما، فتح خرمشهرهای در محاصره است.

پایان پیام/۶۳۰۲۵/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول