اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

مجوز‌های معدن مس «درآلو» قدیمی است/محیط زیست با توسعه مخالفتی ندارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان در رابطه با معدن مس درآلو گفت: مجوز‌های معدن مس درآلو قدیمی است، باید تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود، محیط زیست با توسعه مخالفتی ندارد، اما محیط زیست لازمه توسعه پایدار است.

مجوز‌های معدن مس «درآلو» قدیمی است/محیط زیست با توسعه مخالفتی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رابر، مرجان شاکری عصر امروز در حاشیه رسیدگی به مشکلات مردمی و میز خدمت در این شهرستان اظهار داشت: بزرگترین مشکل و درخواست مردم این شهرستان حمله گرازهای وحشی به باغ‌ها و مزارع کشاورزی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان اظهار کرد: با توجه به اینکه معیشت مردم شهرستان از طریق کشاورزی تامین می‌شود به دنبال راهکاری مناسب هستیم تا در کوتاه‌ترین زمان مشکلات مردم در این ارتباط برطرف شود.

وی با اشاره به وضعیت منابع آبی در شهرستان رابر و ضرورت رعایت حریم رودخانه‌ها و مسیر آب‌راه‌ها افزود: پروژه لنفید شهرستان رابر مدت‌هاست مشکل دارد، قرار بود جابه‌جا شود و طرح ارزیابی داشته به دلیل تبعات اجتماعی هرچند در کمیته ماده ۲ مجوز گرفته؛ مقرر شد، محل جدید پیشنهادی تأیید نشده و هنوز طرح فاقد ارزیابی زیست محیطی است.

شاکری با تأکید بر مشارکت جمعی اذعان کرد: این انتظار از مسئولین شهرستان است که با حمایت آنها، این مشکل برطرف شود قاعدتاً سد شهیدان امیرتیموری تامین کننده آب شهرستان و شهر کرمان در آینده  خواهد بود، ورود آلودگی به این مسیر تاثیر بر سلامت عموم می‌گذارد که باید هر چه سریعتر این مشکل رفع شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان در رابطه با معدن مس درآلو گفت: معدن مس درآلو مجوز‌های آن قدیمی است، باید تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود، محیط زیست با توسعه مخالفتی ندارد، اما محیط زیست لازمه توسعه پایدار است، سعی بر این داریم که کمترین آسیب را محیط زیست ببیند.

وی افزود: این انتظار است با توجه به بنیه قوی، صنایع ملی مس ایران بتواند هزینه در برنامه زیست محیطی داشته باشد که آسیب‌ها را به جد کمتر کند، معیشت مردم این منطقه به کشاورزی، زنبورداری و دامداری گره خورده است و هر توسعه‌ای که باعث شود این معیشت‌ها دستخوش تغییر قرار گیرد، پذیرفته شده نیست و باید حتما تمهیداتی اندیشیده شود مشکلات را به حداقل برساند.

شاکری همچنین از رسیدگی مجدد رویت یک قلاده خرس در باغات روستای جواران رابربا توجه به درخواست‌های مردمی خبرداد.

انتهای پیام/80030/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول