اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کرونا زندان‌های کرمان را خلوت کرد

مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان گفت: اعطای مرخصی به 50 درصد زندانیان در شرایط کرونایی در خلوت شدن زندان‌های استان کرمان تاثیر داشته است.

کرونا زندان‌های کرمان را خلوت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رمضان امیری از توزیع 4 هزار و 700 بسته بهداشتی شامل ماسک، مواد ضدعفونی و دستکش بین خانواده زندانیان استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون 50 درصد از زندانیان استان کرمان به مرخصی اعزام شده‌اند.

 مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان بیان داشت: مرخصی بعضی از زندانیانی که به علت شیوع کرونا به مرخصی رفته‌اند باز هم تمدید شده است و یا بعضی از آنها با رضایت شاکیان توانسته‌اند از زندان رهایی یابند و همچنین تعدادی از زندانیان هم زندان با کار شده‌اند.

امیری با تاکید بر این نکته که اعطای مرخصی به زندانیان در شرایط کرونایی در خلوت شدن زندان‌های استان کرمان تاثیر داشته است، ابراز کرد: زندان‌ها بهترین شرایط قرنطینه را در سطح کشور دارند و ما تاکنون مشکلی در زمینه کرونا نداشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: با توجهی که دستگاه قضایی نسبت به شیوع کرونا دارد و همچنین با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت تاکنون تمام ورودی‌های جدید به زندان به مدت 14 روز قرنطینه شده‌اند و اگر خدایی‌نکرده فردی این بیماری را داشته باشد با همکاری‌های صورت گرفته نسبت به درمان و یا بستری وی اقدام می‌شود و با کنترل‌هایی که تاکنون داشته‌ایم، موردی از ابتلا به ویروس کرونا در زندان‌های استان کرمان نداشته‌ایم.

امیری با اشاره به اینکه آموزش‌های لازم در شرایط کرونایی به مددجویان داده می‌شود از توزیع موادضدعفونی و ماسک بین زندانیان استان کرمان خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای زندان‌های استان کرمان هم از طریق تب‌سنج مورد سنجش قرار می‌گیرند و اقلام بهداشتی هم بین آنها توزیع می‌شود و اگر افراد دارای علایمی از بیماری کرونا باشند به آنها استراحت داده می‌شود و از ورودشان به داخل زندان جلوگیری به‌عمل می‌آید.

امیری در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح اقامتگاه‌های موقت در پنج شهرستان تابعه استان کرمان به صورت پایلوت خبر داد و تصریح کرد: فردی که توانایی تهیه سند را ندارد در این اقامتگاه‌ها برای 14 روز نگهداری می‌شود و سابقه‌ای به‌عنوان زندانی برای آنها ثبت نمی‌شود بنابراین ورودی به زندان‌ها کم می‌شود و افراد با مشکلات سابقه‌دار بودن مواجه نیستند.

انتهای پیام/80019/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول