اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

دغدغه اهالی دهستان رضوان رفسنجان/اقتصاد منطقه گره‌گشای تأمین زیرساخت‌ها

دهستان رضوان رفسنجان با دارابودن بیش از 10 روستا و جمعیتی بالغ بر 12 هزار نفر منتظر تصمیم مسؤولان استان برای بخش شدن است، دغدغه ای که با توجه به تامین اقتصاد آن با طلای سبز، می‌تواند با راه‌اندازی بخش، کمک بسزایی در توسعه و آبادانی آن داشته باشد.

دغدغه اهالی دهستان رضوان  رفسنجان/اقتصاد منطقه گره‌گشای تأمین زیرساخت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، این شهرستان وسعت زیادی دارد و دارای چهار بخش مرکزی، کشکوئیه، فردوس و نوق است و هریک از این بخش‌ها هم با وسعت بالا جمعیت زیادی را در خود جای داده‌اند.

بخش مرکزی رفسنجان اما تعداد روستاهای زیادی دارد از جمله دهستان رضوان در مسیر جاده نوق با 10 روستا و جمعیتی بالغ بر 12 هزار نفر که خود می‌تواند یک بخش باشد.

از زمان‌های بسیار دور شوراها و دهیاران این دهستان را در تلاش برای بخش شدن این منطقه می‌دیدیم و هر مسؤولی که برای بازدید به این منطقه می‌آمد هم به آنها قول‌هایی می‌داد اما هنوز آن قول و وعده‌ها به جایی نرسیده است.

روستاهای فدک، حسن‌آباد، کمال‌آباد، احمدآباد، جعفرآباد، نعیم‌آباد، شمس‌آباد، رحمت‌آباد، اسماعیل‌آباد و صادق‌آباد روستاهایی هستند که دهستان رضوان را تشکیل دادند و اهالی روستاها برای انجام امور اداری خود مجبور هستند به مرکز شهر رفسنجان که فاصله زیادی با آنها دارد، بیاین.

آنها باید مخاطرات راه را تحمل کنند در حالی که می‌توانست با بخش شدن کارهایشان در همان منطقه انجام شود و رنج و خطر جاده را هم تحمل نکنند چراکه جاده نوق دومین جاده پرخطر استان کرمان به‌شمار می‌رود و هنوز دوبانده شدن آن به‌طور کامل انجام نشده است.

اکبر جعفری رئیس شورای اسلامی اسماعیل‌آباد نوق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه از سال 87 تاکنون به هر دری زدیم تا دهستان با این وسعت بالا را به بخش تبدیل کنیم، اظهار داشت: حتی به وزارت کشور هم مراجعه کردیم.

وی وجود امامزاده سیدجلال‌الدین اشرف شمس آباد را موهبتی برای این دهستان برشمرد که همواره پذیرای زائران زیادی از نقاط دور و نزدیک استان و بلکه کشور است و افزود: این امامزاده از لحاظ موقعیت جغرافیایی در مسیر شهرستان زرند به رفسنجان واقع شده و زائران زیادی دارد.

رئیس شورای اسلامی اسماعیل‌آباد با بیان اینکه مشکل اصلی منطقه ما فقط بخش شدن است، ادامه داد: در زمان کریمی مسئولان اسبق، مدارک‌مان را ارائه دادیم و قرار شد همزمان با بخش فردوس بخش رضوان هم افتتاح شود.

جعفری اذعان داشت: مقرر شده از طریق استانداری پیگیری شود که هفته جاری وقت دادند تا جلسه‌ای برگزار کنیم و روال کار از استانداری شروع شود و مرحله‌های بعدی را انجام دهیم که امیدواریم حق مردم ما احقاق شود.

جعفری خاطرنشان کرد: دهستان رضوان 10 شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده و ایثارگران و آزادگان زیادی از افتخارات ما در این منطقه به‌شمار می‌روند در حال حاضر تمام آیتم‌های بخش شدن و زیرساخت‌ها آماده است تنها منتظر هستیم که آرزوی مردم پرتلاش و کشاورز این منطقه برآورده شود و این بعد مسافت از پیش پایشان برداشته شود.

امید است، مسؤولان دغدغه اهالی دهستان رضوان را بشنوند و با توجه به اینکه اقتصاد این منطقه به لحاظ طلای سبز تأمین است می‌تواند با راه‌اندازی بخش کمک بسزایی در توسعه و آبادانی آن داشته باشد چرا که کشاورزان منطقه هم حاضرند برای آبادانی منطقه‌شان به کمک دولت بیایند کمااینکه سالیان سال است که در تأمین زیرساخت‌های شهرستان، طلای سبز گره‌گشا بوده است.

گزارش از زهرا بمی‌نژاد

انتهای پیام/80016/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول