اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بسته خبری پلیس کرمان| از انجام اولین پرواز سامانه پهبادی تا کشف 9 تن کنسانتره مس

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به انجام اولین پروازهای سامانه پهبادی استان طی هفته‌های پیش رو گفت: سامانه پهبادی یک ظرفیت بسیار خوب برای رصد تحرکات قاچاقچیان، مستندسازی و ارائه این مستندات به مسولان قضایی است.

بسته خبری پلیس کرمان| از انجام اولین پرواز سامانه پهبادی تا کشف 9 تن کنسانتره مس

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار عبدالرضا ناظری با اشاره به نقش بسیار مهم استان کرمان در حوزه مقابله با حمل و توزیع مواد مخدر، ضربه به بنیان‌های مالی و اقتصادی سوداگران مرگ را از جمله رویکردهای در دست اقدام برای انهدام سرشاخه‌های اصلی قاچاق موادمخدر برشمرد.

فرمانده انتظامی استان کرمان در نشست کمیته مقابله با موادمخدر با اشاره به آسیب‌های فردی و اجتماعی بسیار زیاد مواد افیونی گفت: در این راستا شهدای بی‌شماری تقدیم امنیت استان و میهن عزیزمان شده اند که شهید هادی رئیسی نیز فدائی اخیر پلیس استان در این عرصه بود.

وی با اشاره به انجام اولین پروازهای سامانه پهبادی استان طی هفته‌های پیش رو افزود: با برگزاری جلساتی با مسئولان قضائی و امنیتی استان و اتخاذ یک سری تدابیر در تلاش هستیم رویکردهای حوزه مقابله با موادمخدر به سمت انهدام سرباندها و اعضای اصلی شبکه‌های کلان توزیع مواد مخدر پیش برود.

سردار ناظری تصریح کرد: در این رابطه سامانه پهبادی یک ظرفیت بسیار خوب برای رصد تحرکات قاچاقچیان، مستندسازی و ارائه این مستندات به مسولان قضایی است تا کشفیات و اقدامات تعاقبی مرتبط، با شناسایی افراد مرتبط با سرباندهای کلان قاچاق موادمخدر توسعه یابند و در ادامه نیز بتوانیم به بنیه مالی قاچاقچیان ضربه های سنگینی وارد کنیم.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به انجام چندین مورد بازدید از صنایع هوایی قدس تهران و برگزاری جلسات متعدد با متولیان سامانه‌های هوایی کشور بیان داشت: در این راستا مدل‌های مختلف پهباد ارزیابی و انتخاب شده‌اند تا برای تعقیب و شناسایی‌های هوایی و انجام پایش‌های نامحسوس در کویر استان کرمان به کارگیری شوند.

کشف 29 هزار لیتر گازوئیل قاچاق از ولوو

فرمانده انتظامی استان از کشف 29 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در محور کهنوج – قلعه‌گنج از یک دستگاه ولوو خبر داد.

ناظری گفت: در اجرای طرح برخورد با تخلفات رانندگی و از سویی جلوگیری از قاچاق کالا وسوخت، ماموران پلیس راه کهنوج در محور کهنوج – قلعه گنج، یک دستگاه تریلر ولوو حامل سوخت را به علت تخلف سرعت غیر مجاز متوقف کردند.

وی افزود: پس از بررسی مدارک مشخص شد، مجوز صادر شده (بارنامه)جعلی بوده و خودرو مذکور حامل 29 هزار لیتر گازوئیل قاچاق است.

کشف 9 تن کنسانتره مس سرقتی در شهربابک

سرپرست فرماندهی انتظامی شهربابک از کشف 9 تن کنسانتره مس سرقتی انبار شده در یک منزل مسکونی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسن عبدلی گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان شهربابک با انجام کار اطلاعاتی از دپوی حجم زیادی کنستانتره مس سرقتی در یک منزل واقع در یکی از مناطق حومه این شهرستان مطلع شدند.

وی تصریح کرد: ماموران پلیس پس از اطمینان از موضوع و با هماهنگی قضائی در بازرسی از این منزل 9 هزارو 280 کیلوگرم کنستانتره مس سرقتی را کشف و در این رابطه یک متهم را دستگیر کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهربابک با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این اقلام صنعتی و معدنی را 2 میلیارد و 500 میلیارد ریال برآورد کردند، خاطرنشان کرد: در این رابطه یک دستگاه کامیون متعلق به متهم که از آن برای سرقت این اقلام استفاده می‌کرد نیز توقیف و این اقلام به شرکت صنعتی مربوطه تحویل شدند.

سارق دوچرخه با 18 فقره سرقت در کرمان دستگیر شد

رئیس کلانتری 11 کرمان از کشف 18 فقره سرقت دوچرخه به ارزش یک میلیارد ریال و دستگیری یک سارق در عملیات ماموران این کلانتری خبر داد.

ابوالفضل نامجو گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت دوچرخه از پارکینگ مجتمع‌های مسکونی در حاشیه غربی شهر کرمان، ماموران انتظامی کلانتری 11 با انجام یکسری کار اطلاعاتی و اقدامات پلیسی موفق شدند یک سارق سابقه دار را شناسایی و دستگیر کنند.

وی با اشاره به کشف دوچرخه‌های مسروقه افزود: متهم دستگیر شده در بازجوئی‌های تخصصی پلیس چاره‌ای جز اعتراف نداشت و به 18 فقره سرقت دوچرخه از پارکینگ مجتمع‌های مسکونی در شهر کرمان اعتراف کرد.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول