اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

امکان گشایش یکپارچه در اصناف وجود ندارد/کرمان در قله بیماری کرونا

استاندار کرمان گفت: یکارچه نمی‌توانیم گشایش در اصناف ایجاد کنیم، موارد پرتردد و شلوغی مانند پاساژ‌ها و پارک‌ها به هیچ وجه گشایش نخواهند داشت.

امکان گشایش یکپارچه در اصناف وجود ندارد/کرمان در قله بیماری کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی زینی‌وند ظهر امروز در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان عنوان کرد: گزارش‌ها و آمارها از سیرجان و جیرفت هشدار می‌دهد که علی‌رغم دیگر مناطق هنوز تغییری در وضعیت این دو شهرستان ایجاد نشده و باید کنترل و نظارت بیشتری صورت گیرد.

استاندار کرمان ابراز داشت: استان کرمان هنوز در شیب نزولی بیماری قرار نگرفته و اخبار از ویروس جدید و نوع هندی آن هشدار می‌دهد که نباید عادی‌انگاری کرد و وضعیت را همچنان باید جدی گرفت تا اوضاع بهتری را در استان شاهد باشیم.

وی با اشاره به مصوبات کمیته امنیتی و انتظامی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: نیروی انتظامی طرح مهار برای اتباع در این مدت را نوشته است که با جدیت دنبال می‌شود.

زینی‌وند همچنین تاکید کرد که ادارات باید رعایت کامل مصوبات را اعم از پروتکل‌های بهداشتی و دورکاری کارمندان اجرا کنند و شخص مدیر پاسخگو خواهد بود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه تصمیمات را به نفع مردم می‌گیریم و اعمال قانون می‌کنیم، در خصوص بازگشایی اصناف بیان کرد: یکارچه نمی‌توانیم گشایش در اصناف ایجاد کنیم، موارد پرتردد و شلوغی مانند پاساژ‌ها و پارک‌ها به هیچ وجه گشایش نخواهند داشت.

محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان اظهار داشت: در حال حاضر هفت شهرستان جیرفت، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، کرمان و کهنوج در وضعیت قرمز و سه شهرستان بافت، بردسیر و کوهبنان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی با اشاره به قرارگیری ۱۳ شهرستان استان کرمان در وضعیت زرد کرونایی گفت: طی هفته گذشته جلسات روزانه ستاد کرونا را با رویکرد منطقه‌ای و یک جلسه فوق‌العاده قرارگاه را برای تصمیم‌گیری در زمینه کرونای هندی برگزار کردیم.

معاون استاندار کرمان با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا بیان کرد: براساس تصمیم ستاد ملی، بانک‌ها تا ۱۰ روز گواهی عدم پرداخت چک‌های کلیه اصناف را اعلام نکنند و برای صدور و تمدید پروانه کسب تا پایان شهریور نیاز به استعلام مالیاتی نخواهد بود.

وی افزود: صنوف آسیب‌دیده در صورتی که اظهارنامه مالیاتی مربوط به ارزش افزوده سال ۹۹ را اعلام نکرده و جریمه شدند، جریمه آنها امهال می‌شود و اقساط معوق مالیات ۹۹ نیز تا پایان خردادماه مهلت داده شد.

بصیری در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه موارد در استان کرمان بالاتر از میانگین کشور است و فقط در پایانه‌های مسافربری پایین‌تر است.

وی عنوان کرد: برگزاری مراسم شب‌های قدر در شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی باید حداکثر دو ساعت و صرفا در فضای باز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از وسائل شخصی برگزار شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: در شهرهای زرد و آبی در صورتی که مراسم در فضای بسته برگزار شود، باید همراه با رعایت فاصله و حداکثر ۳۰ نفر باشند. ضمن اینکه منع تردد شبانه در شب‌های قدر برداشته شد.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: وضعیت استان تقریبا روند ثابتی را طی می‌کند و آخرین تعداد بستری در بیمارستان‌های استان 915 نفر است.

وی با بیان اینکه 60 درصد بستری‌ها در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان است، ابراز داشت: 504 نفر از بیماران بستری تست قطعی مثبت دارند و مابقی نیز به دلیل تشخیص بالینی مشکوک به بیماری هستند.

رشیدی‌نژاد ادامه داد: در حال حاضر در بیمارستان‌های استان کرمان 134 تخت آی‌سی‌یو اشغال است و 40 نفر تحت تنفس مصنوعی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: هنوز شاخه نزولی پیک در استان شروع نشده است اما در قله بیماری قرار داریم به دلیل وسعت استان و تفاوت اقلیمی و موقعیتی ممکن است مدت بیشتری در قله بمانیم.

وی از ورود 65 هزار و 6 دز واکسن به استان نام برد و گفت: به 40 هزار و 631  نفر تزریق اول صورت گرفته است، ۱۰ هزار و ۲۱۶ نفر نیز دوز دوم را دریافت کردند و ۱۰ هزار واکسن باقی مانده که برای نوبت دوم دز اول و بخشی افراد دارای اولویت و سالمندان است.

رشیدی‌نژاد بیان کرد: تاکنون به ۴۴ هزار و ۱۷۱ نفر افراد بالای ۸۰ سال در استان کرمان واکسن کرونا تزریق شده و آمار واکسن‌های هر شهرستان به تفکیک وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: فاز یک واکسن را بالای ۹۰ درصد افرادی که در اولویت بودند، دریافت کرده‌اند.

حمید شمس‌الدینی رئیس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به تشکیل جلسه کمیته امنیتی ستاد مقابله با کرونای استان کرمان، کنترل ورودی‌های استان از سمت استان‌های مرزی سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان شامل خودرو و سرنشینان و برگشت خودرو، کنترل ورودی اتباع افغانستانی و  هندی، اعلام آمادگی فرماندهی نظامی و انتظامی هلال‌احمر بر استفاده از ظرفیت درمانی و بهداشتی، تامین اکسیژن و تامین برق مراکز درمانی از جمله تصمیمات اتخاذ شده بیان کرد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۷/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول