اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

موردی از تب کریمه کنگو در کرمان گزارش نشده است

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: مورد خاصی از تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو در استان کرمان گزارش نشده است.

موردی از تب کریمه کنگو در کرمان گزارش نشده است

محمدعلی اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: مورد خاصی از تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو در استان کرمان گزارش نشده و فقط یک مورد مشکوک در رابر بوده که هنوز ثابت نشده است.

وی درباره خسارت صنایع به دام‌های استان کرمان تصریح کرد: طی سال‌های گذشته در شهرستان شهربابک آلودگی در مراتع وجود داشت و دام از این مراتع آلوده تغذیه می‌کرد و حدود 3 هزار راس دام تلف شد، اما دامپزشکی وارد عمل شده است و از چند سال قبل مکمل دارویی به دام‌ها می‌دهند که مانع جذب مس در غذای دام و آسیب به آنها می‌شود.

اسماعیلی ابراز داشت: بعد از اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها یکسری بازرسی‌ها از سوی همکاران ما و سایر بخش‌های بازرسی از مجموعه‌های مختلف و انبارهای نهاده‌های دامی صورت گرفت که بخشی از آن مشکوک به این بود که احتکاری است.

وی خاطرنشان کرد: ما از این فرصت استفاده کردیم و از مجموعه‌هایی که این نهاده‌ها در اختیارشان بود خواستیم تا این نهاده‌ها را در اختیار ما قرار دهند و آنها را تبدیل به خوراک دام کردیم به طوریکه 130 تن نهاده به 500 تن خوراک دام تبدیل شد و به صورت کارگشایی در اختیار افراد قرار داده شده است.

معاون جهاد کشاورزی استان کرمان بیان داشت: بعد از اجرای قانون یارانه‌ها در ماه‌های اخیر بازار محصولاتی مانند شیر، مرغ و تخم‌مرغ را پس زد و ما تکلیف داشتیم در آن موقعیت دامدار و تولیدکننده را حفظ کنیم تا مشکلی پیدا نکند و یا مرغ روی دست مرغدار نماند.

اسماعیلی بیان داشت: پیش‌بینی برای مازاد تولید مرغ داشتیم و به نحوی تنظیم کردیم که مرغ از استان‌های دیگر در استان سرریز نشود و قیمت مناسب برای مرغ سرد هم در نظر گرفتیم.

وی اضافه کرد: روزهای اول کمیته‌هایی را متشکل از اتحادیه‌های مختلف تشکیل دادیم و به آنها اعلام کردیم، قیمت را به نحوی بگذارید که مرغ مازاد روی دست‌تان نباشد و قیمت‌گذاری را به بخش خصوصی دادیم و دخالت دولتی کمتر باشد.

اسماعیلی بیان کرد: حاشیه سود برای تولیدکننده‌ای که نهاده 4 هزار و 200 تومانی دریافت کرده به نحوی‌ست که مرغ کیلویی 20 تا 40 هزار تومان می‌تواند بفروشد و ضرر هم نمی‌کند اما از 10 تیرماه که نهاده‌ها را آزاد خریده‌اند، اگر مرغ کمتر از کیلویی 60 هزار تومان باشد، رغبتی برای تولید ندارد زیرا با 10 هزار تومان ضرر باید بفروشد.

وی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود از 20 روز آینده قیمت مرغ به 60 هزار تومان برسد و این در شرایطی‌ست که دولت از ماه آینده یکسری کوپن لبنیات و پروتئین به مردم می‌دهد و از رسانه‌ها درخواست داریم مردم را تشویق کنند که یارانه را خرج خرید پروتئین کنند. 

معاون بهبود جهاد کشاورزی استان کرمان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا با وجود قیمت‌گذاری گوشت توسط بخش خصوصی اما باز هم قصاب کرمانی ترجیح می‌دهد دام خود را از استان‌های همجوار تامین کند، بیان کرد: 80 درصد دام مصرفی استان کرمان در داخل استان تامین می‌شود و بعضی‌ها به علت اینکه خرید سنتی از دیگر استان‌ها داشته‌اند هنوز هم به این روند ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/80019/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول