اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

چادر و عفاف خنثی کننده توفان تهاجم فرهنگی است/محیط کار سالم برای خانم‌ها فراهم شود

امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه امروز چادر مورد تهاجم است و بدحجابی‌ها و بی‌حجابی‌ها قطعا در راستای توفان تهاجم فرهنگی است، گفت: چادر و عفاف، خنثی کننده توفان تهاجم فرهنگی است.

چادر و عفاف خنثی کننده توفان تهاجم فرهنگی است/محیط کار سالم برای خانم‌ها فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه کرمان با تسلیت سالروز شهادت سفیر امام حسین (ع) اظهار داشت: آغاز حرکت سرنوشت‌ساز حسین (ع) به کربلا در تاریخ از این لحظه تا روز عاشورا و اربعین خود یک تاریخ مستقلی است و درس‌ها و عبرت‌های فراوانی در آن است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به جریان تلخ کشف حجاب توسط رضاخان قلدر عنوان کرد: آتاترک در ترکیه و رضاخان در ایران دو‌ ماموریت مشابه پیدا کردند و خلاصه آن مأموریت، اسلام‌زدایی و دین‌زدایی بود و رضاخان سه راهبرد را در پیش گرفت که اولین آن محدود کردن حوزه‌های علمیه و جرم بودن لباس روحانیت بود و کسانی که در حال حاضر نیز در گوشه و کنار به روحانیون توهین می‌کنند در ایادی استکبار هستند.

وی با بیان اینکه مأموریت دوم رضاخان مبارزه با روضه و روضه‌خوانی بود اما مردم این پیام را منتقل کردند و روضه‌ها را برپا کردند، بیان کرد: کشف حجاب ماموریت سوم بود، نفس حجاب امر به معروف و نهی از منکر است و آنها نمی‌خواهند این اتفاق بیفتد لذا به آن حمله کردند و حمله رسمی و دولتی در زمان رضاخان صورت گرفت.

امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه امروز چادر مورد تهاجم است و بدحجابی‌ها و بی‌حجابی‌ها قطعا در راستای توفان تهاجم فرهنگی است، تصریح کرد: خانمی که موازین دینی را رعایت نمی‌کند چه بخواهد و نخواهد، حرکتی را آغاز کرده است و چادر و عفاف، خنثی کننده توفان تهاجم فرهنگی است.

علیدادی‌سلیمانی افزود: اولین مسوولیت این است به عنوان ادارات و نهادها و حاکمیت موظف هستیم محیط کار سالم را برای خانم‌ها فراهم کنیم و مواظب باشیم که رفت و آمد خانم‌ها و آقایان بر مبنای حجاب و عفاف در جامعه دینی باشد و حریم میان و مرد با عنوان یک ارزش الهی در محیط کار مراعات شود.

وی با تبریک فرارسیدن عید قربان و با اشاره به جایگاه روز عرفه خاطرنشان کرد: دعای عرفه را با دقت بخوانید خیلی فرازهای آن یک دوره کامل عرفان اسلامی است و نکات برجسته فراوان در دعای عرفه وجود دارد، عرفه روز شناخت واقعی خدا و خودمان و ارتباط ما با خدا است و دستوراتی دارد و باید این روز را درک کنیم.

انتهای پیام/3388/ق/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول