اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

فعالیت ۱۳۵ شرکت فناور در ۵ مرکز رشد رفسنجان/نیاز اساسی شهرستان به پارک علم و فناوری

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان گفت: ۱۳۵ واحد فناور در ۵ مرکز رشد شهرستان رفسنجان فعالند که این ظرفیت نیاز رفسنجان به پارک علم و فناوری را دوچندان می‌کند.

فعالیت ۱۳۵ شرکت فناور در ۵ مرکز رشد رفسنجان/نیاز اساسی شهرستان به پارک علم و فناوری

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، صبح امروز با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان شهرستان رفسنجان در مجتمع فرهنگی شهدای گمنام دانشگاه ولیعصر(عج) افتتاح شد.

رضا رنجبرکریمی رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) اظهار کرد: سال ۹۱ بحث ایجاد مرکز رشد در رفسنجان کلید خورد و اولین مرکز رشد دانشگاهی شهرستان در دانشگاه ولیعصر(عج) افتتاح شد و نزدیک به ۱۳۵ واحد فناوری در ۵ مرکز رشد شهرستان فعالند که ۷۵ شرکت مربوط به دانشگاه ولیعصر و مابقی در دانشگاه‌های علوم پزشکی، آزاد موسسه تحقیقات پسته و دانشگاه پیام نور متمرکز هستند و حاصل دستاوردهای چندین ساله خود را امروز در معرض نمایش گذاشتند.

وی عنوان کرد: بالغ بر ۳۵ درصدشرکت‌های دانش‌بنیان استان در رفسنجان است و از سه مرکز شتاب‌دهنده استان دو مرکز در رفسنجان فعال است و این زیرساخت فراهم است و ما در تلاشیم پیرو منویات مقام معظم رهبری حداقل شرکت‌های دانش‌بنیان را افزایش دهیم.

رنجبرکریمی تصریح کرد: چند مشکل اساسی وجود دارد؛ اول اینکه شرکت‌های ما با مشکل فضای کارگاهی و آزمایشگاهی به‌شدت مواجه هستند اگر بتوانیم ۵ هزار متر فضای کارگاهی با سوله‌های ۵۰ و ۱۰۰ متری ایجاد کنیم کمک بزرگی در ارتقای شرکت‌ها می‌کند.دوم مشکل نقدینگی است و شرکت‌ها به مرحله‌ای رسیدند که باید وارد تولید انبوه شوند اما وام‌ها شرایط خیلی سختی دارند که موجب بی انگیزه‌شدن افراد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان کرمان در حوزه پارک ضعیف عمل شده و فقط یک پارک در استان کرمان داریم که متعلق به دانشگاه تحصیلات تکمیلی است و در رفسنجان با توجه به خیزی که به سمت فناوری برداشته شده ایجاد پارک علم و فناوری می‌تواند کمک کند که شرکت‌های فناور بتوانند به مرحله تجاری‌سازی و صادرات برساند.

محمدرضا جندقی مدیر مرکز نوآوری شهید ستاری و مدیر امور کسب‌و‌کارهای نوین مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این نمایشگاه یک‌سری غرفه‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد و محصولات خود را در معرض نمایش گذاشتند که شرکت ملی صنایع مس ایران مرکز شهید ستاری هم رسالتش این بود که استارت‌آپ‌ها را رشد دهد شتاب‌دهی کند و بتوانند در نهایت کمک کنند که محصولات‌شان در بازار معرفی و عرضه شود.

وی عنوان کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران غرفه‌ای از واحدهای فناور خود که حدود 20 واحد فناور مستقر شدند که مورد بازدید معاون وزیر علوم قرار گرفت، در این نمایشگاه مستقر کرده است.

جندقی افزود: مهم این است که مسؤولان کشور در سطح کلان تدابیری بیندیشند که یک‌سری قوانین ایجاد شود که شرکت‌های دانش‌بنیان و جوان خوش‌فکر ما که تلاش می‌کنند، با تسهیلگری در کارشان بتوانند محصولات خود را بدون دغدغه تولید کنند ما هم به‌عنوان شرکت ملی صنایع مس ایران و یک شرکت بزرگ و مادر بتوانیم از این شرکت‌ها حمایت کنیم که رشد کنند.

وی ادامه داد: تا کنون در مباحث آموزش، آزمایشگاهی و...هرکدام از این شرکت‌های فناور نیاز به کار تحقیقاتی و آزمایشگاهی یا حتی مشکلات اداری داشتند تسهیلگری کردیم و مشکلاتشان را رفع کردیم.

جندقی خاطرنشان کرد: دوستانی که ایده دارند به مرکز مراجعه کنند و ایده‌های خود را عرضه کنند ما هم کمک می‌کنیم و به نظر من وقتی مشکلات و فرآیند اداری شرکت‌ها رفع شد، با اندک سرمایه کار را شروع ‌کنند و کم‌کم تبدیل به شرکت بزرگ شده و با برند جهانی نقش‌آفرینی کنند.

وی در خصوص نظر معاون وزیر علوم در باره این غرفه گفت: معتقد بودند باید این واحدهای شرکت‌های دانش‌بنیان  باتوجه به شعار امسال همه همت کنند که مورد حمایت قرار گیرند چراکه چالش‌هایی که در صنعت، کشاورزی و کل کشور هست فقط و فقط می‌تواند از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان حل شود و قرار شد نگاه ویژه‌ای در این منطقه از ظرف وزارت عاوم صورت گیرد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول