اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

رشد ۱۹.۴ درصدی اعتبارات استان کرمان در بودجه سال آینده

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: در مجموع اعتبارات در نظر گرفته برای استان در لایحه بودجه سال آینده نسبت به سال گذشته ۱۹.۴ درصد رشد دارد و تقریبا به ۳ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان رسیده است.

رشد ۱۹.۴ درصدی اعتبارات استان کرمان در بودجه سال آینده

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا وحیدی عصر امروز در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان اظهار داشت: اعتبارات هزینه‌ای استان در سال جاری یک‌هزار و ۳۰۴ میلیارد تومان ابلاغ شده و از این مبلغ ۸۴.۱ به استان تخصیص داده شده است که قسمت حقوق و مزایای آن ۸۵.۶ و سایر هزینه‌ها ۷۹.۱  است که تقریبا ۸ درصد به سایر هزینه‌های استان اضافه شده است.

 وی عنوان کرد: تا کنون به استان در زمینه تملک و دارایی سرمایه ۳هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان ابلاغ شده که  ۲۶.۴  تخصیص داده شده است. همچنین ۲۷.۷ درصد از محل دو درصد نفت و گاز به استان تخصیص یافته است.

 وحیدی بیان داشت: تخصیصی که تا کنون به استان کرمان در زمینه تملک و دارایی‌ها رسیده ۱۱۷.۵ میلیارد تومان به‌صورت اسناد خزانه است که تاکنون حدود ۱.۳ درصد جذب شده و ۹۹.۹ درصد این اسناد هنوز توسط دستگاه‌های اداری استان‌ جذب نشده است و از مدیران دستگاه‌ها درخواست داریم هرچه سریع‌تر این اعتبارات را جذب کنند.

 سرپرست سازمان مدیریت و نامه‌ریزی استان کرمان افزود: عدد اعتبارات تملک و دارایی و سرمایه‌ای استان در بودجه سال آینده ۱۶۴۱ میلیارد تومان پیشنهاد شده که نسبت به سال گذشته ۴.۲ درصد رشد دارد و همچنین اعتبارات نفت و گاز سال آینده ۸۵۵ میلیارد تومان است که حدود ۶۹ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

 وی گفت: اعتبارات استانی دو‌ که در اختیار نمایندگان استان بود و با نظر نمایندگان پروژه‌هایی در سطح استان تعریف می‌کردیم، این اعتبار در بودجه سال آینده حذف شده است.

 وحیدی بیان داشت: اعتبارات متوازن برای سال آینده بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۲۵درصد رشد دارد، همچنین اعتبار ۰/۲۷ درصدی مالیات بر ارزش افزوده در زمینه ورزش و تربیت بدنی سال آینده ۱۱۰میلیارد تومان در بودجه پیشنهاد شده است.

 ‌ سرپرست سازمان مدیریت و نامه‌ریزی استان کرمان عنوان کرد: در مجموع اعتبارات در نظر گرفته برای استان در لایحه بودجه سال آینده نسبت به سال گذشته ۱۹.۴دهم درصد رشد دارد و تقریبا به ۳هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی تاکید کرد: استان کرمان از نظر درصد اعتبارات تملک و دارایی کشور ۵.۷ درصد را به خود اختصاص داده و در بین استان‌های کشور رتبه چهارم را در این زمینه کسب کرده است.

وحیدی افزود: اعتبارات هزینه‌ای در لایحه بودجه برای استان کرمان در سال آینده ۳۹ درصد افزایش یافته و ما در سطح کشور در این زمینه رتبه چهارم را به خود اختصاص داده‌ایم.

وی تاکید کرد: از سال ۹۵ تا سال جاری به‌طور متوسط رشد درآمدهای عمومی استان‌های کشور ۲۸ درصد بوده اما در استان کرمان ۴۲ درصد رشد داشته است.

 وحیدی تصریح کرد: در عملکرد درآمدهای عمومی ۹ماه سال جاری استان در زمینه مالیات ۱۰۳درصد، غیر مالیاتی ۸۷ درصد و کل ۱۰۲درصد عملکرد داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه به‌غیر از استان تهران، استان کرمان بعد از استان اصفهان در زمینه درآمد مالیاتی رتبه دوم را در سطح کشور کسب کرده است.

 سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان ابراز داشت: ۶۶ درصد درآمدهای کسب شده در استان به استان برمی‌گردند و ما قدرت تصمیم در مورد آنها داریم  و باید از ظرفیت‌های قانونی در زمینه برگشت اعتبارات به استان استفاده کنیم.

پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول