اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

این دیار جهادی سزاوار ظلم ایمیدرو نیست

فرزندان این خاک درحالی جهادگونه و دلسوزانه با دستان خالی پای کارِ جبران کمبودها و کاستی‌ها هستند که از شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی خبر آوردند ایمیدرو پا روی حلقوم مردم کرمان گذاشته، پول استان را می‌برد و به مردمش بی‌اعتنایی می‌کند.


این دیار جهادی سزاوار ظلم ایمیدرو نیست

خبرگزاری فارس _ کرمان؛ آمنه شهریارپناه: کمتر از ۲۴ ساعت گذشته گزارشی در خبرگزاری فارس کرمان منتشر شد که در آن به موضوع کارتن خواب‌ها و گرم‌خانه‌های مردمی برای آنها پرداخته بود، گروهی جهادی که خودجوش از دل مردم برخاسته بودند تا مسؤولیت اجتماعی برعهده بگیرند و بالی برای پرواز و حرکت رو به جلوی استان باشند.

فرزندان این خاک زمانی که جهادگونه و دلسوزانه با دستان خالی پای کارِ جبران کمبودها و کاستی‌ها بودند، از شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی خبر آوردند ایمیدرو پا روی حلقوم مردم کرمان گذاشته، پول استان را می‌برد و به مردمش بی‌اعتنایی می‌کند.

ظلم ایمیدرو به مردم کرمان را مسؤولان عالی استان در محل استانداری کرمان در حالی فریاد زدند و به گوش همه رساندند، که پیشتر هم در همین جایگاه از گروگانگیری معادن استان توسط برخی خبر داده بودند.

معلوم نیست تا چه اندازه پیگیری می‌شود و تا کی به نتیجه می‌رسد. شواهد اما نشان می‌دهد که معدن طی سالیان گذشته در میان بی‌تدبیری مسؤولانِ امر چندان روی رفاه مردم کرمان تاثیری نداشته و قدرت استان حول محور نیروی انسانی‌اش می‌چرخد، همین تامین گرم‌خانه به عنوان یکی در هزاران را مثال می‌زنیم که از میان مردم و گروه‌های بسیجی و جهادی جوشید تا کارتن خواب‌ها و بی‌پناهان شهر شب‌های یخبندان را در جای امنی باشند و به غذای گرمی برسند.

موضوعی که می‌توانست مسؤولیت اجتماعی همین شرکت‌ها و هلدینگ‌هایی باشد که سالها سرمایه این استان را برده، شیره جانش را کشیده‌ و به توسعه آن هیچ کمکی نکرده‌اند.

کمتر از ده روز دیگر و با جشن باستانی ایرانیان به اسم سده، زمین به سمت گرم شدن می‌رود و تاریخ دید که چه‌طور مردم کرمان در سرمای استخوان‌سوز دست در دست هم گذاشتند و به داد بی‌پناهان شهر رسیدند، زمستان رفت و روسیاهی‌اش برای زغال ماند.

ایمیدرو و مدیران آن شاید در طول این سال‌ها یک‌بار از کنار شخصی که دارایی‌اش را زیر سرش گذاشته و فرش ستاره‌نشان را روی تنش کشیده و به خواب عمیقی فرو رفته را ندیده باشند، یا از کنار دخترکی که ترازوی کوچکش را جلوی خودش گذاشته و در کنار برج‌های بالا بلند شهر خودش را از سرما بغل کرده نگذشته باشند و یا پسرکان فال‌فروش و گل‌فروش سر چهارراه را 

به‌واسطه شیشه‌های دودی و تاریک خودرو گرانقیمت‌شان و حتی نرسیدن قد آنها به درهای ماشین آقایان، ندیده باشند که این چنین بدون عذاب وجدان سرمایه مردم را می‌خورند و اضافه‌اش را بار می‌زنند و می‌برند.

اما ما مردم یاد گرفته‌ایم که باید خودمان به داد خودمان برسیم، دردهایمان را تسکین دهیم، 

زخم‌های‌مان را ببندیم و هوای یکدیگر را داشته باشیم، زمستان تمام می‌شود، اما سرما در کرمان همچنان هست و تا مغز استخوان مردم را می‌سوزاند.

پایان پیام ۸۰۰۶۵/ب

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول