اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

شرطی برای گذشت از قصاص؛ از خادمی امام رضا(ع) تا حفظ جزئی از قرآن

در این سال‌ها خبرهای خوبی از گوشه و کنار ایران عزیزمان می‌شنویم که خانواده‌های زیادی از قصاص گذشتند و یک نفر را به آغوش خانواده‌اش بازگرداندند، علی‌رغم آنکه تحمل داغی که دیده بودند برای‌شان خیلی سخت بود اما صبر و گذشتی که خداوند به آنان عطا کرده بود خیلی بیشتر از حس انتقام بود و آن را با گذشتن از حق‌شان در عمل ثابت کردند.

شرطی برای گذشت از قصاص؛ از خادمی امام رضا(ع) تا حفظ جزئی از قرآن

خبرگزاری فارس_ کرمان؛ زهرا بمی: شاید با شنیدن کلمه قصاص احساس ناخوشایندی به انسان دست دهد، اما در مقابل آن شنیدن کلمه گذشت آرامش‌بخش است و زمانی که می‌شنویم خانواده‌ای در مقابل خون فرزندش گذشت نشان داده و در واقع با خدا معامله کرده است، به عظمت و کرامت آن خانواده پی می‌بریم.

در این سال‌ها خبرهای خوبی از گوشه و کنار ایران عزیزمان می‌شنویم که خانواده‌های زیادی از قصاص گذشتند و یک نفر را به آغوش خانواده‌اش بازگرداندند و نگذاشتند کودک دیگری یتیم و پدر و مادر دیگری داغدار شوند، علی‌رغم آنکه تحمل داغی که دیده بودند برای‌شان خیلی سخت بود اما صبر و گذشتی که خداوند به آنان عطا کرده بود خیلی بیشتر از حس انتقام بود و آن را با گذشتن از حق‌شان در عمل ثابت کردند.

در رفسنجان افرادی هستند که بانی خیر شده و برای گذشت خانواده‌ها و برگشتن یک نفر به زندگی و حضور در جمع خانواده تلاش می‌کنند، که این کار ارزشی تاکنون با گذشت و ایثاری که خانواده‌ها داشته‌اند چندین نفر را به آغوش خانواده بازگردانده است.

به گفته قاسمی عضو کانون حقوقدانان دادگستری رفسنجان با گروهی متشکل از مشاور روانشناس و مصلحین قرآنی در این راه گام نهاده‌ایم و طی بیش از دو سال چندین نفر با گذشت اولیای دم به زندگی بازگشتند.

اما شروطی که خانواده‌ها برای دادن رضایت مطرح کردند هم قابل توجه است. در یکی از مواردی که مصلحین و حکمین قرآنی مراجعه کرده بودند، اولیای دم خواستار ترک اعتیاد طرف‌شان شده و از وی خواسته بودند یک جزء قرآن را حفظ کند تا به زندگی برگردد.

این شرط اگرچه سخت به‌نظر می‌رسد اما هدفی پشت آن وجود داشته که این فرد با تأثیراتی که از قرآن می‌گیرد دیگر سمت کار خلاف و بزه نرود و بداند که قرآن ناجی جانش شده است.

حضور خدام امام رضا(ع) و مسجد مقدس جمکران در جمع گروهی که آقای قاسمی به آن اشاره کرد در برخی جلسات با خانواده‌ها هم عامل دیگری برای بخشش شده بود که به خاطر امام مهربانی‌ها از قصاص گذشتند.

شرط زیبای دیگری که خانواده دیگری مطرح کرده بود، خادمی امام رضا(ع) بود که آن هم با تلاش گروه یاد شده و هماهنگی که صورت گرفته بود، میسر شد.

پدر دیگری که اگرچه داغ فرزندش کمرش را خم کرده بود اما قدرتی در عفو می‌دید خشم و انتقام را محو می‌کرد. این پدر حاضر به بخشش شده بود و لحظه آخر آن را اعلام کرده بود تا یک جوان به زندگی برگردد.

قاسمی در میان سخنانش به مادر دیگری اشاره کرد که به‌خاطر امام رضا(ع) گذشت کرده بود و حتی حاضر به دریافت یک ریال دیه هم نشده بود.

قاسمی هدفی که از وساطت در این کار خیر دارند را دادن فرصت دوباره به افرادی که یک لحظه دچار اشتباه می‌شوند، عنوان کرد و گفت: اکثرا برگشتند و در پی جبران گذشته خود هستند.

وی همچنین از قراردادی که با موسسات کاریابی برای اشتغال افراد بخشیده شده، دارند نیز سخن به میان آورد و گفت: حواس‌مان به این افراد هست که مشغول کار باشند و به سمت خطا نروند.اکثرا متأهل هستند و از جرمی که مرتکب شده‌اند ابراز ندامت می‌کنند.

مربی مصلحین قرآنی ادامه داد: امام جمعه، مسؤولان، دادستان و رئیس دادگستری در این راه کمک زیادی می‌کنند و امیدواریم این گذشت‌ها و بازگشت دوباره افراد به جمع خانواده موجب شود برای همیشه دور خطاهای گذشته را خط بکشند و قدر این آزادی ارزشمند خود را بدانند.

گذشت از قصاص خبری‌ست که همیشه موجب خوشحالی می‌شود و بخشش و بازگرداندن یک شخص به زندگی به‌قدری شیرین است که هر فردی که مشمول این گذشت می‌شود باید قدر این معجزه را بداند و به فکر جبران واقعی باشد.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول