اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

سرایت کرونا در کرمان بالا اما شدت بیماری پایین است/ بستری ۲۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: سرایت کرونای امیکرون در استان کرمان بالا اما شدت بیماری پایین است و بیماران به صورت سرپایی درمان می‌شوند.

سرایت کرونا در کرمان بالا اما شدت بیماری پایین است/  بستری ۲۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان

سعید صحبتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: استان کرمان نیز مانند دیگر استان‌های کشور درگیر موج هشتم کروناست و از ۲۳ شهر ما شهر زرند قرمز و دو شهر کوهبنان و سیرجان هم نارنجی هستند.

وی ادامه داد: روند ابتلا به کرونای امیکرون نسبت به هفته‌های قبل افزایشی‌ست و شمار بیماران سرپایی افزایش داشته است و این در حالی‌ست که علائم آن شبیه سرماخوردگی و آنفلوآنزاست.

سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان عنوان کرد: موج هشتم امیکرون نسبت به موج قبلی ضعیف‌تر است زیرا واکسیناسیون انجام شده و بیماری هم خفیف‌تر است و درصد کمتری نسبت به قبل مبتلا و یا بستری می‌شوند. هرچند در این هفته تعداد بیماران بستری افزایش یافته است.

صحبتی با اشاره به اینکه ۲۵ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند، خاطرنشان کرد: تعداد فوتی‌های کرونا در استان کرمان کم است و به‌طور معمول هفته‌ای یک مورد فوتی داریم.

وی ابراز داشت: مبتلایان به کرونای امیکرون بعد از چهار، پنج روز درمان می‌شوند و توصیه اصلی ما این است که مردم تزریق نوبت‌های واکسن را جدی بگیرند زیرا افرادی که واکسیناسیون را به‌طور کامل انجام داده‌اند یا مبتلا نمی‌شوند و یا بیماری آنها خفیف‌تر از افرادی‌ست که واکسیانسیون را انجام نداده‌اند و بیشتر افرادی که در این پیک درگیر شده‌اند، واکسن نزده‌اند و یا ناقص زده‌اند.

صحبتی از افرادی که ۶ ماه از نوبت قبلی واکسیناسیون آنها گذشته در خواست کرد دوباره واکسن کرونا را تزریق کنند و ادامه داد: در دید و بازدید عید نیز افرادی که علامت بیماری را دارند از روبوسی، در آغوش گرفتن و یا دست دادن با سایر افراد به‌ویژه سالمندان و بزرگترها خودرداری کنند و استفاده از ماسک در مکان‌های پر جمعیت همچنان توصیه می‌شود.

وی همچنین درباره وضعیت شیوع آنفلوآنزا در استان کرمان بیان داشت: آنفلوآنزا در حد معمول و مشابه سال‌های قبل در استان کرمان وجود دارد و درگیر طغیان آنفلوآنزا نیستیم و ۷۰ درصد مراجعان با علائم تنفسی به مراکز درمانی مبتلا به کرونا هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان تصریح کرد: مردم حواس‌شان باشد عمده این سرماخوردگی‌هایی که الان می‌بینیم کروناست و همه گروه‌های سنی نیز درگیر می‌شوند و شدت سرایت کرونای امیکرون بالا اما شدت بیماری پایین است.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول