اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بیمه، مالیات و بانک مهمترین دغدغه فعالان اقتصادی کرمان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی بیشترین دغدغه را در بیمه، مالیات و بانک دارند، گفت: ۷۵ درصد مشکلات فعالان اقتصادی کرمان در این سه حوزه است.

بیمه، مالیات و بانک مهمترین دغدغه فعالان اقتصادی کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان پیش از ظهر امروز در نشست انجمن‌های صنفی حسابداری استان‌های کشور با موضوع طرح تشکیل سازمان نظام حسابداری ایران اظهار داشت: کارشناسانی از تهران، خوزستان، آذربایجان‌غربی و قزوین در این همایش شرکت کرده‌اند.

سید مهدی طبیب‌زاده ادامه داد: اتاق بازرگانی کرمان رویه‌ای را برای بهبود فضای کسب و کارها و توانمندسازی فعالان اقتصادی دنبال می‌کند و کلاس‌های آموزشی مختلفی را برای آگاه‌سازی، توانمندسازی و اطلاع‌رسانی برگزار می‌کنیم.

وی ابراز داشت: سیستم مدیریتی کشور در زمینه حسابداری، حسابرسی و مدیریت مالی ضعف دارد و باید این رشته‌ها مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم نظام حسابداری را داشته باشیم.

طبیب‌زاده ادامه داد: انبوه پرونده‌های مالیاتی و تامین اجتماعی ناشی از فقدان حسابداری در شرکت‌هاست و اگر به موقع آمار و تحلیل دقیق به مدیران داده می‌شد، مشکلات امروز در استان را شاهد نبودیم.

وی با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی استان کرمان بیشترین دغدغه را در بیمه، مالیات و بانک دارند، تصریح کرد: ۷۵ درصد مشکلات فعالان اقتصادی کرمان در این سه حوزه است و مشکل مربوط به یک سازمان، اداره کل و یا فرد نیست، بلکه سیستم بانکی و تامین اجتماعی و مالیاتی مشکل دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان بیان داشت: ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان دستمزد ساخت طلا است و اگر حرفه طلاسازی در کرمان انجام شود ۵ تا ۶ هزار شغل ایجاد می‌کند.

همچنین قاسم‌پور رئیس انجمن حسابداران استان کرمان اظهار داشت: انجمن حسابداران استان کرمان در ۱۴۰۰ تشکیل شد تا بتوانیم سطح کیفی بخش مالی استان را ارتقا دهیم و تاکنون چهار همایش برگزار کرده‌ایم.

وی همچنین ارائه طرح نظام حسابداری را مهمترین اقدام انجمن حسابداری استان کرمان برشمرد و ادامه داد: امیدواریم طرح جامع حسابداری در طرح نظام جامع مالی کشور مورد توجه قرار گیرد تا حسابداران به جایگاه اصلی خود برسند.

قاسم‌پور افزود: عدالت اجتماعی با اجرای قوانین و مقررات و شفافیت اطلاعاتی محقق می‌شود و اعتقاد داریم، جامعه حسابداری می‌تواند در شفافیت اطلاعاتی کمک کند.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول