اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کرمانشاه در راه توسعه صنعتی نوپا آرام آرام قدم بر می‌دارد

پتانسیل بالای کرمانشاه در توریسم سلامت/ میلیون‌ها دلار سرگردان که جذب استان نمی‌شود

مدیرعامل موسسه گردشگری سلامت آلامتو با بیان اینکه در حوزه توریسم سلامت کارهای اساسی انجام نگرفته است، گفت: ما به جای اینکه گیرنده خدمات را به کشور وارد کنیم، ارائه دهنده خدمات را صادر می‌کنیم!.

پتانسیل بالای کرمانشاه در توریسم سلامت/ میلیون‌ها دلار سرگردان که جذب استان نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، فاطمه آتش‌پیکر، امروزه کارشناسان معتقد هستند که گردشگری سلامت (Health Tourism) و گردشگری درمانی (Wellness & Medical tourism) واقعیتی در صنعت رو به رشد توریسم جهان است.

در کشورهایی که هزینه خدمات پزشکی با کیفیت پایین است مثل ایران، اشتیاق جهانی برای انجام عمل‌های جراحی کمتر تهاجمی رو به افزایش بوده و این، افق عالی فراروی آینده اقتصاد گردشگری چنین کشورهایی ترسیم می‌کند.

 مدیرعامل موسسه گردشگری  سلامت آلامتو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این خصوص، اظهار داشت: با اندک تاملی در می‌یابیم در حوزه توریسم سلامت کارهای اساسی انجام نگرفته است و در واقع ما به جای اینکه گیرنده خدمات را به کشور  وارد کنیم، ارائه دهنده خدمات را صادر کرده‌ایم‌! نمونه آن هم بسیاری از پزشکان  و متخصصان ایرانی است که در کشورهای خارجی سکونت دارند و کار می‌کنند.

علی‌رضا خنفری گفت: در دیداری که با علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌الملل گردشگری سلامت داشتم، قول‌های مساعدی برای کمک به  پویاتر شدن حوزه «توریسم سلامت» در ایران داده شد.

وی در ادامه با توجه به ظرفیت خوب استان کرمانشاه و هم‌مرز بودن با کشور عراق، اضافه کرد: به تازگی با بهنام‌رضا مخصوصی، رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم و امیدواریم اتفاقات خوبی در این زمینه بیفتد، چرا که بیماران خارجی که وارد کشور می‌شوند علاوه بر خدمات پزشکی، احتیاح به سایر خدمات از جمله امکانات رفاهی مثل هتل و یا خدمات حمل و نقل دارند و همه این‌ موارد در کنار هم کمک به چرخه  توسعه اقتصادی است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول