اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

قاچاق مواد مخدر از خشکی به دریا تغییر مسیر داده است/ افزایش 30 درصدی کشفیات در کرمانشاه

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر قاچاقچیان با تغییر مسیر قاچاق مواد مخدر، از خشکی به سمت دریا روی آورده‌اند.

قاچاق مواد مخدر از خشکی به دریا تغییر مسیر داده است/ افزایش 30 درصدی کشفیات در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی شمشیری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، اظهار داشت: کرمانشاه جزو استان‌های پرخطر از نظر شیوع مصرف مواد مخدر نیست.

وی افزود: استان کرمانشاه در گذشته جزو استان‌های پرخطر از نظر شیوع مصرف مواد مخدر در کشور بود؛ در حالی که امروزه با تلاش نهادهای ذی‌ربط همچون علوم پزشکی و بهزیستی، استان ما در رده استان‌های متوسط از نظر شیوع مصرف قرار دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه، با اشاره به افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان از زمان حضور آمریکا در این کشور از 250 تن به 9 هزار تن، گفت: سال گذشته 11 هزار و 500 تُن یعنی بیش از یک‌سال تولید افغانستان در مرزها کشفیات داشته‌ایم.

* کشفیات مواد مخدر در دریا بیشتر از مرزهای زمینی است

شمشیری با اشاره به انسداد مرزها و حضور نیروهای نظامی در راستای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور، بیان کرد: در حال حاضر قاچاقچیان با تغییر مسیر قاچاق مواد مخدر، از خشکی به سمت دریا روی آورده‌اند و کشفیات مواد مخدر در دریای عمان بیشتر از کشفیات زمینی است.

وی اعلام کرد: در کشور حدود 2 میلیون و 800 هزار نفر حداقل برای یک‌بار تجربه مصرف مواد مخدر داشته‌اند و از اول انقلاب تا‌کنون هم بیش از 5 میلیون نفر در رابطه با مواد مخدر دستگیری داشته‌ایم.

شمشیری تاکید کرد: فرهنگ‌سازی بسیار مهم است و برای مبارزه با مواد مخدر باید روی پیشگیری تمرکز کرد و به محلات آسیب‌پذیر و خانواده‌های در معرض خطر بیشتر توجه کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با این که امروزه بیش از 800 نوع مواد مخدر داریم، ادامه داد: ریشه‌کنی مواد مخدر از محالات است، ولی ما در صدد کنترل و پیشگیری از اعتیاد هستیم.

* برخورد قاطع با کمپ‌های غیرمجاز ترک اعتیاد

وی با اشاره به وجود کمپ‌های غیرمجاز ترک اعتیاد، بر برخورد قاطع با آنان تاکید کرد و عنوان کرد: یکی از شرط‌های صدور مجوز کمپ‌ها داشتن تیم درمانی است.

* کشف 700 کیلو انواع مواد مخدر در کرمانشاه

شمشیری همچنین از کشف 700 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کرمانشاه در سه ماهه نخست امسال که نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد رشد داشته است، خبر داد و گفت: بیشتر مواد مصرفی استان تریاک و مشتقات آن و در مرحله بعدی ماده مخدر «گل» است.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول