اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

ردپای نفوذ فرهنگی صهیونیست‌ها در کرمانشاه/ توهین به دستگاه امام حسین (ع) در سایه غفلت مسئولان!+ عکس

مسئله نفوذ فرهنگی در کرمانشاه بسیار جدی‌تر از آن چیزی است که مسئولین تصور می‌کنند، استفاده از مانکن‌های زنده، رشد قارچ گونه دفاتر مدلینگ تنها بخشی از کار جریان نفوذ است و اخیراً کلیپی منتشر شده که نشان می‌دهد این جریان بدون هیچ واهمه‌ای یک فیلم مبتذل را در تکیه تاریخی معاون الملک که سال‌هاست محل عزاداری امام حسین (ع) است انجام داده است.

ردپای نفوذ فرهنگی صهیونیست‌ها در کرمانشاه/ توهین به دستگاه امام حسین (ع) در سایه غفلت مسئولان!+ عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، روز گذشته بود که استفاده از چند مانکن زنده برای تبلیغ یک بوتیک در شهر کرمانشاه جنجالی شد و توجه‌ مردم و رسانه‌ها را به خود جلب کرد. اقدامی که پیش از این در مشهد مقدس نیز صورت گرفته بود و پس از مدت کوتاهی سر از کرمانشاه در آورد، با همان شکل و شمایل که نشان می‌داد نمی تواند یک اقدام غیر اخلاقی ساده باشد.

انتشار این خبر در خبرگزاری فارس، واکنش نیروی انتظامی و دادستانی را در پی داشت و بنابر اعلام مقامات مسئول، بوتیک مورد نظر پلمب و تهیه کنندگان این اقدام غیر انسانی نیز به مراجع ذی صلاح فراخوانده شدند.

استفاده از این مانکن زنده و توجه رسانه‌ها به این مسئله موجب شد که ابعاد دیگری از این ماجرا جلب شود و مدارک و اطلاعات به دست آمده نشان دهنده آن است که در زیر پوست شهر اقدامات ضد فرهنگی و غیر اخلاقی در حال ساماندهی شدن است و انتشار تصاویر مانکن‌های زنده تنها بخش کوچکی از اتفاقات بزرگی است که از چشم مردم و مسئولان دور مانده است.

مدلینگ نه، خط نفوذ صهیونیسم بله!

اولین بار در سال ۹۵ بود که استفاده از مانکن زنده توسط فروشگاه‌های صهیونیستی در رسانه‌های داخلی و خارجی انعکاس پیدا کرد. بنابر اعلام رسانه‌های اسرائیل، عابران ساکن در سرزمین‌های اشغالی در این خصوص گفته‌اند: «که ما ابتدا فکر می‌کردیم این زنان مانکن های چوبی هستند که برای نمایش لباس‌ها در ویترین قرار گرفته‌اند اما با جابجا شدن و پلک زدن آنها فهمیدیم که اینها انسان هستند.»

در واقع استفاده از مانکن زنده و تبلیغات از دست ابتدا توسط صهیونیست‌ها به صورت جدی شروع و کم‌کم سر و کله آن در شهرهای ایران نیز پیدا شد. در بررسی‌های صورت گرفته توسط خبرگزاری فارس، ابعاد جدیدی از مسئله مدلینگ در کرمانشاه به دست آمده است.

برخی از فروشگاه‌ها با پرداخت هزینه‌های بالا، دختران در سنین ۱۸ الی ۳۰ را استخدام کرده و سپس با پرداخت هزینه دیگری به عکاسان اقدام به تبلیغ لباس‌هایی می‌کنند که هیچ گاه درآمد حاصل از فروش آنان هزینه صورت گرفته را جبران نمی‌کند!

همین مسئله سوال برانگیز شده که چرا یک فروشنده باید هزینه‌های سنگین تبلیغات را بپذیرد در حالی که می‌داند این کار موجب بازگشت سرمایه‌اش نمی‌شود؟!


استفاده از مانکن زنده توسط یک بوتیک در کرمانشاه

در این بین افرادی نیز هستند که از موقعیت سواستفاده کرده و با تأسیس باغ و تالار مختص عکاسی مدلینگ به کسب درآمد می‌پردازند که هنوز مشخص نیست دستگاه نظارتی حاکم بر این فعالیت ها کیست؟

اما کار به اینجا ختم نمی‌شود، بلکه افراد دیگری نیز هستند که با تأسیس دفاتری و به بهانه معروف شدن، اقدام به آموزش مدلینگ و عکاسی به دختران و پسران می‌کنند و در قبال آن هزینه های بین ۵ الی ۸ میلیون از آنان اخذ می‌شود، که در اینجا نیز مشخص نیست چه دستگاه‌های بر فعالیت آنان نظارت می‌کنند.

اما این پایان ماجرا نیست، چراکه عکاسان مرد از خلا قانون سواستفاده کرده و با حضور در باشگاه های ورزشی زنانه، اقدام به عکاسی و تصویر برداری از سفارش دهنده می‌کنند و سپس خیلی آزادانه در فضای مجازی منتشر می‌کنند و کسی نیست که از آنان پاسخی بخواهد!

توهین به دستگاه امام حسین (ع) در سایه غفلت عجیب مسئولان!

در بررسی‌های صورت گرفته از سوی برخی از این دفاتر مدلینگ که به صورت آزادانه و در سایه غفلت، بی توجهی یا سهل انگاری مسئولان ذی ربط در حال فعالیت هستند، متاسفانه به صورت آشکارا به ساحت و دستگاه امام حسین (ع) توهین صورت گرفته است.

فیلمی اخیراً به دست خبرگزاری فارس رسیده که نشان می‌دهد، یک دفتر مدلینگ اقدام به ضبط فیلم مبتذل در «تکیه معاون الملک» کرده است. مکانی که برای سال‌های متمادی محل عزاداری مردم کرمانشاه در ایام محرم بوده و از ارج و قرب بسیاری بالایی بین مردم شهر کرمانشاه برخوردار است.


برشی از کلیپ غیر اخلاقی که در تکیه تاریخی معاون الملک کرمانشاه فیلم برداری شده است. 

 

متاسفانه این دفتر تبلیغاتی به صورت کاملاً آزاد و بدون هیچ نگرانی با استفاده چند مدل که حجاب اسلامی نداشته و برهنه هستند در نقاط مختلف تکیه معاون الملک حضور پیدا کرده و اقدام به ضبط فیلم و عکس برای کارهای مدلینگ کرده‌اند. این اقدام توهینی آشکار به مردم کرمانشاه و ریشخند به باورهای مذهبی جامعه ایران است.

فیلم برداری و عکس برداری از چنین مکان‌هایی که ثبت میراث فرهنگی نیز هستند، کار آسانی نیست و همین مسئله سوالات زیادی را ایجاد کرده است که چطور عده‌ای توانسته‌اند بدون هیچ نگرانی اقدام به ضبط تبلیغات مبتذل در یک مکان مذهبی شهر کرمانشاه کنند، چه عواملی برای اینکار به آن‌ها کمک کرده و چرا تا به حال نسبت به این اقدام هیچ واکنشی نشان نداده‌اند.

میراث فرهنگی: فیلم منتشر شده مونتاژ است/ کارشناسان سینما: خیر، فیلم در تکیه ضبط شده است

هرچند میراث فرهنگی پس از انتشار استفاده از مانکن زنده در چند بوتیک و با توجه به انتشار این فیلم غیر اخلاقی و مبتذل اقدام به صورت یک جوابیه کرد. در جوابیه میراث فرهنگی آمده است: «پیرو انتشار کلیپی به دور از شئونات اخلاقی که تصاویر مات و تار یکی از اماکن مذهبی استان در بک گراند آن استفاده شده است در یکی از پیج های اینستاگرام، به اطلاع مردم مومن، انقلابی، دلسوز و شهید پرور استان کرمانشاه می رساند. هرچند که با توجه به حضور مستمر و شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت در این بنای مذهبی و استفاده از دوربین های حفاظتی متعدد در محوطه بنا امکان رخدادن چنین اتفاقی قطعا امکان پذیر نیست، اما منباب رفع دغدغه علمای محترم، مردم و جوانان مومن و انقلابی استان کرمانشاه بررسی های فنی لازم توسط کارشناسان امر و پلیس فتا صورت گرفت و به اتفاق نظر بر مونتاژ بودن تصاویر تاکید گردید.»

این ادعا در حال مطرح می‌شود که این فیلم توسط چند کارشناس خبره حوزه سینما و تولید ویدئو بررسی شد و همگی ادعای میراث فرهنگی مبنی بر مونتاژ این فیلم را قویاً تکذیب کردند. در همین خصوص، «جواد موحد» کارشناس حوزه سینما که در کارنامه خود مشارکت در ساخت چند فیلم تلویزیونی و سینمایی را دارد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: این فیلم در لوکیشن تکیه معاون الملک فیلم برداری شده و نمی تواند مونتاژ باشد.

وی در خصوص عکس‌های منتشر شده نیز، گفت: تصاویر هم فوتوشاپ نیست و نوع کادر، نور و سایر فاکتورها همگی اصالت عکس در لوکیشن معاون الملک را تائید می‌کند.

به نظر می‌رسد این موضوع گیری میراث برای سبک کردن ماجرا و نوعی ارائه آدرس غلط هست. چند کارشناس دیگر هم در خصوص اصالت فیلم صحبت کرده و آن را تائید می‌کنند، از این رو به نظر می‌رسد استفاده از مدل زنده، رشد قارچ گونه دفاتر مدلینگ و از همه مهمتر تهیه و ضبط فیلم مبتذل در یک مکان کاملاً مذهبی اقدامی در راستای نفوذ فرهنگی باشد که با اقدام و توجه می‌توان آن را در راستای اقدامات فرهنگی صهیونیست‌ها تحلیل نمود.

از این رو باید گفت در سایه غفلت سوال برانگیز مسئولان فرهنگی شهر کرمانشاه، اقدامات ضد مذهبی و اخلاقی در سینه ستبر ایران اسلامی به صورت تصاعدی در حال رشد بوده و حالا باید دید که واکنش سازمان میراث فرهنگی نسبت به اقدام چنین کاری چیست؟

آیا باز هم مدعی خواهد شد که این فیلم مونتاژ است یا توضیحات قانع کننده‌ای ارائه خواهد نمود. در هر صورت توهین به مقدسات فرهنگی مردم ایران اسلامی، آن هم در شهر کرمانشاه قطعاً خطایی نابخشودنی است.

در همین خصوص رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به ناتوی فرهنگی تذکرات متعددی داده‌اند. ایشان در بیانات در دیدار روحانیون و طلاب تشیع و تسنن کردستان (۲۳ /۰۲ /۱۳۸۸) در همین خصوص گفته‌اند: «مجموعه زنجیره ای به هم پیوسته رسانه‌های گوناگون و اینترنت، ماهواره ها، تلویزیون، رادیو و… که در جهت مشخص حرکت می‌کنند تا سررشته تحولات جوامع را بر عهده بگیرند.»

انتهای پیام/ح/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول