اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

۳۴ نقطه حادثه‌خیز کرمانشاه رفع نقص شد/ آمادگی ۴۴ اکیپ راهداری زمستانی در استان

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمانشاه با اشاره به ۶۶ نقطه حادثه‌خیز استان، افزود: ۳۴ نقطه از این تعداد با رفع نقص هندسی، سبب کاهش تلفات شده است.

۳۴  نقطه حادثه‌خیز کرمانشاه رفع نقص شد/ آمادگی ۴۴ اکیپ راهداری زمستانی در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، «راه» مهمترین زیرساخت‌های هر کشوری محسوب می‌شود که نقش بسیار مهمی در توسعه اجتماعی و اقتصادی ایفا می‌کند.

در کشور ایران حدود ۹۰ درصد حمل و نقل‌های ملی در حوزه راه‌ها انجام می‌شود و ۱۰ درصد دیگر در حوزه حمل و نقل‌های دریایی، هوایی و ریلی صورت می‌گیرد.

اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای استان مسئولیت احداث، نگهداری و توسعه راه‌ها را برعهده دارد در همین زمینه از فریبرز کرمی، مدیر کل این اداره آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای احداث، نگهداری و توسعه راه‌های استان اعم از بین شهری و روستایی را پیگیر شدیم.

کرمی با اشاره به وجود ۸ هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی استان، اظهار داشت: حدود 5 هزار و 300 کیلومتر از این راه‌ها روستایی و مابقی شریانی است که حدود ۳ هزار کیلومتر از راه روستایی هنوز به صورت خاکی و شوسه است.

وی ادامه داد: طبق اولویت‌های صورت گرفته نسبت به ساخت راه‌ روستایی اقدام می‌شود که براساس طرح ابرار با استفاده از ماشین‌آلات امانی تا حدود ۵۰ درصد زیرسازی‌ها انجام و مابقی را با پیمانکار قرارداد می‌بندیم تا آسفالت را انجام دهند.

کرمی گفت: راهداری تعطیلی ندارد، راه‌ها زنده است باید شب و روز نگهداری شوند که در این راستا با کمک گرفتن از گشت‌های ویژه راهداری، راه‌ها مدیریت، کنترل و تیمار می‌شوند.

وی با اشاره به ۶۶ نقطه حادثه‌خیز استان، افزود: ۳۴ نقطه از این تعداد با رفع نقص هندسی سبب کاهش تلفات شده که رضایتمندی نسبی را به‌دنبال داشته است.

کرمی از آمادگی کامل راهداری استان برای زمستان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۴۴ راهدارخانه با ۴۴ اکیپ راهداری در جاده‌های استان مستقر شده و آماده خدمات‌رسانی به هموطنان عزیز هستند.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول