اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

آلودگی آب کرمانشاه و بیمارستان‌های مملو از بیماران مبتلا به اسهال و استفراغ را قویا تکذیب می‌کنیم

مدیر گروه بهداشت‌ محیط استان کرمانشاه گفت: اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه که بیمارستان‌های کرمانشاه مللو از بیماران با علائم اسهال و استفراغ به علت کدورت آب است را به شدت رد می‌کنیم.

آلودگی آب کرمانشاه و بیمارستان‌های مملو از بیماران مبتلا به اسهال و استفراغ را قویا تکذیب می‌کنیم

امیر کرمی‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص اخبار و شایعاتی که در فضای مجازی در خصوص آلودگی آب شهر کرمانشاه منتشر شده، اظهار داشت: منابع تأمین کننده شهر کرمانشاه بالغ بر 80 درصد آن چاه (منابع آب‌های زیرزمینی) است که امسال به دلیل خشکسالی سطح آب‌های زیرزمینی به شدت پایین آمده است.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب استان در راستای  ساماندهی، مدیریت و جبران کم‌آبی با هماهنگی و رایزنی‌های بین بخشی موفق شد از سد گاوشان که قبلا هزار لیتر در ثانیه حق برداشت داشت به بالای 2 هزار و 500 لیتر در ثانیه افزایش دهد.

مدیر گروه بهداشت‌ محیط استان کرمانشاه تصریح کرد: آب بیش از ۲ برابر شده بود، بنابراین باید تصفیه‌خانه گنجایش آن را داشته باشد به خاطر همین با کار شبانه‌روزی تصفیه‌خانه عصر پنجشنبه هفته گذشته تکمیل شد و این آب وارد مدار و خط اصلی شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه دبی و سرعت حجم خروجی تصفیه‌خانه به مخازن ذخیره‌ای که در اطراف کرمانشاه است به صورت یک‌باره دوبرابر شده، سبب ایجاد یک تلاطم و اختلاط در منابع و مخازن ذخیره شده، شد

کرمی یادآور شد: ذرات و املاحی که از قبل در مخازن  ته‌نشین شده بودند، با این سرعت و دبی بالا از جا کنده شدند، البته مخازن هم هر چند وقت یک بار تخلیه و شست‌وشو داده می شوند ولی این سرعت آب سبب ایجاد کدورت و تیرگی در آب شده که اصلا جای نگرانی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: این ذرات معلق غیرقابل ته‌نشینی در آب اصلا مشکل بهداشتی محسوب نمی‌شوند، حتی اگر وارد دستگاه گوارش شوند دفع می‌شوند. این ذرات طی امروز و فردا، به مرور زمان وقتی سرعت آب در مخازن کاهش یابد، ته‌نشین می‌شوند.

کرمی اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه که بیمارستان‌ها مللو از بیماران با علائم اسهال و استفراغ به علت کدورت آب است را به شدت رد کرد و کذب خواند.

مدیر گروه بهداشت‌ محیط استان کرمانشاه خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی را کیفیت میکروبی آب توصیف کرد و اظهار داشت: همکاران دانشگاه علوم پزشکی به صورت روزمره در خطوط و قسمت‌های مختلف شبکه در تمامی شهرستان‌ها روزانه شاخص کلر باقی‌مانده را می‌سنجند.

وی ادامه داد: وجود کلر باقی‌مانده در آب نشانه سلامت آب است، یعنی تا زمانی که کلر باقی‌مانده در آب وجود دارد هر عامل آلودگی را از بین می‌برد و هیچ عامل میکروبی در آب باقی نمی‌ماند.

کرمی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن همکاران به صورت تصادفی در نقاط مختلف شبکه اقدام به نمونه‌برداری میکروبی می‌کنند که خوشبختانه آب کرمانشاه به لحاظ شاخص کیفی تاکنون گزارشی نداشته  و این بحث آلودگی آب کرمانشاه را قویا تکذیب می‌کنیم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول