اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

دو هزار میلیارد تومان سرمایه استان در حال خروج است/ اجازه تکرار قصه تلخ پالایشگاه را نمی دهیم

نماینده اسلام‌آباد‌غرب و دالاهو در مجلس با بیان اینکه ادغام شرکت پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر از شرکت‌های تابعه سازمان اقتصادی کوثر در استان کرمانشاه با یک شرکت دامپروری در تهران، ظلم به مردم و جوانان کرمانشاه است، گفت: اجازه خروج ۲هزار میلیارد تومان سرمایه مردم از استان را نمی‌دهیم.

دو هزار میلیارد تومان سرمایه استان در حال خروج است/ اجازه تکرار قصه تلخ پالایشگاه را نمی دهیم

مجتبی بخشی پور، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص انتقال یک شرکت بزرگ کشاورزی از استان کرمانشاه، اظهار کرد: شرکت پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر از شرکت‌های تابعه سازمان اقتصادی کوثر در استان کرمانشاه، با تصمیم‌گیری‌های اشتباه در حال ادغام با یک شرکت دامپروری در تهران است. 

بخشی پور با بیان اینکه این کار یک ظلم بزرگ به جوانان و مردم استان کرمانشاه است، آن را به شدت محکوم کرد و افزود: این شرکت در سال ۱۳۹۳ در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تمرکز زدایی، ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در مناطق کم برخوردار و همچنین حمایت از خانواده معظم شاهد و ایثارگر و نیروهای جویای کار بومی، در استان کرمانشاه تأسیس شده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۳ با همکاری‌های مسئولین و دستگاههای مربوطه از جمله وزارت جهادکشاورزی، یک قطعه محصور ۵۶ هکتاری جهت ایجاد گلخانه، به سازمان اقصادی کوثر واگذار گردید که هم اکنون فاز اول آن به عنوان بزرگترین گلخانه یکپارچه غرب کشور، با پیشرفت بیش از ۴۰ درصدی در حال اجراست که در ماه‌های آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده اسلام‌آباد‌غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید سالانه بیش از ۱۰ هزار تنی و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵۰۰ نفر، در صورت تکمیل تمام فازهای این مجموعه گلخانه‌ای، ابراز داشت: با در نظر گرفتن فعالیت های این شرکت بویژه بکارگیری نیروهای بومی و آموزش این نیروها و همچنین دارایی‌های بیش از ۲ هزار میلیارد تومانی آن در استان های کرمانشاه، ایلام و تهران، این شرکت می‌تواند ضامن بخش مهمی از فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال جوانان استان کرمانشاه باشد.

بخشی‌پور گفت: متاسفانه خبر ناخوشایند ادغام شرکت پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر با یک شرکت دامپروری که دفتر مرکزی آن در تهران می‌باشد، موجب نگرانی‌های عمیقی شده و از آنجا که با تحقیق و بررسی‌های به عمل آمده مطلع شدیم که در صورت ادغام، سرمایه‌های این شرکت از استان کرمانشاه خارج می‌شود؛ نگرانی‌های ما دو چندان شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به دستور دولت مبنی بر ممنوعیت هرگونه تغییر و تحول در دولت و نهادهای وابسته به آن، تا استقرار کامل دولت جدید، این کار را نقض دستور صریح و خواست دولت دانست و تأکید کرد: هرگز نخواهیم گذاشت در یک اقدام نابجا و انحصارطلبانه، شرکتی که متعلق به استان محروم و جنگ زده کرمانشاه است به مرکز کشور منتقل شود.
 
 بخشی‌پور با تأکید بر اینکه ما در این راه هیچ کوتاهی و مماشاتی را نمی‌پذیریم و ذره‌ای از حق مردم محروم استان کرمانشاه کوتاه نخواهیم آمد، تصریح کرد: قطعا دولت جدید باید از ادغام این دو شرکت ممانعت کند و اجازه ندهد در همین ابتدای شروع بکارش خلاف آنچه که اعلام کرده، عمل شود. 

بخشی‌پور در پایان خواستار ورود جدی و به موقع مسئولین ذی‌ربط جهت جلوگیری از ادغام این شرکت با دیگر شرکت‌ها، توسط سازمان اقتصادی کوثر شد و گفت: به عنوان خادم و مدافع حقوق مردم اعلام می‌کنم با  همراهی مجمع نمایندگان استان کرمانشاه و سایر مسئولین و دستگاهای مرتبط، به هیچ وجه اجازه خروج سرمایه، اتلاف و تضییع حقوق مردم استان کرمانشاه را نخواهیم داد و در صورت نیاز از تمام ظرفیت‌ها و ابزار‌های نظارتی خود استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/ح/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول