اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

نامه مهم «وزیر راه» به کرمانشاه رسید/تعلیق پروانه یک مسئول نظام‌مهندسی شب انتخابات

وزیر راه شخصاً و طی یک نامه به رئیس سازمان راه و شهرسازی کرمانشاه، پروانه کاری یک عضو سازمان نظام مهندسی را تعلیق کرد. این فرد کاندیدای انتخابات این سازمان نیز هست که فردا (۴ مهرماه) برگزار می شود.

نامه مهم «وزیر راه» به کرمانشاه رسید/تعلیق پروانه یک مسئول نظام‌مهندسی شب انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، فردا (۴ مهرماه) انتخابات نظام مهندسی کرمانشاه به صورت اینترنتی برگزار خواهد شد. 

اما این انتخابات متاثر از تصمیم شخص وزیر در خصوص یکی از کاندیداهای این سازمان در استان کرمانشاه است. رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به رئیس سازمان راه و شهرسازی استان کرمانشاه، شخصاً پروانه کاری یکی از اعضاء و ارکان این سازمان که کاندیداهای فعلی نظام مهندسی نیز هست را برای انتخابات روز آتی لغو کرده است.

در متن این نامه آمده است: با توجه به گزارش‌های ارسالی از سوی آن اداره کل مبنی بر عدم توجه ابلاغیه‌ها و اطلاعیه‌های قانونی این وزارتخانه توسط اشخاص به شرح فهرست پیوست، مستند به اختیارات حاصل از بند ج ماده ۲۳ آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان (مصوب ۱۳۷۵) پروانه اشتغال به کار ایشان تعلیق می‌گردد.

گفتنی است که این فرد در حال حاضر نیز دارای مسئولیت در سازمان نظام مهندسی است و پیش از این نیز صلاحیت وی جهت حضور در انتخابات تایید شده بود.

علت ارسال نامه شخصی وزیر برای رد صلاحیت این فرد به موضوع تعارض منافع باز می‌گردد.

وزیر راه‌ و شهرسازی مورخ ۱۶ شهریور ماه سال جاری، با صدور بخشنامه‌ای خواستار  تشدید نظارت مدیران کل استان‌ها بر اجرای موضوع «تعارض منافع» در انتخابات نظام‌مهندسی ساختمان شد.

در بخشنامه صادر شده توسط قاسمی، بخشنامه قبلی که در تاریخ دوم شهریور ماه سال جاری باعنوان «برخی مصادیق تخلفات حرفه‌ای و انتظامی جهت وحدت رویه» صادر کرده بود، مورد تأکید قرار داد.

در بخشنامه قبلی مواردی مانند استفاده از پروانه شخصی در زمان عضویت در هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی، بهره‌مندی از وام، تسهیلات یا پاداش‌های نامتعارف را از جمله موارد این تخلفات دانسته بود.

هم‌چنین بخشنامه دوم شهریور ماه سال جاری خواستار ارسال پرونده تخلفات هریک از اعضای هیأت‌مدیره یا رؤسای سازمان به شورای انتظامی شده بود که در دوران مسؤلیت برای مقابله با این دست تخلفات، «اقدام مؤثری» انجام نداده باشند.

آن بخشنامه هم‌چنین تأکید کرده بود شورای انتظامی می‌باید پرونده متخلفان احتمالی را که دچار «تعارض منافع» در هیأت‌مدیره سازمان‌های نظام‌مهندسی ساختمان شده‌اند، «بدون نوبت» بررسی و اعمال رأی کند.

نامه امشب وزیر راه در خصوص رد صلاحیت این فرد در کرمانشاه، نشان از جدیت وزارتخانه جهت مقابله با مسئله سوء استفاده‌های احتمالی است. مسئله‌ای که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول