اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کرمانشاه؛ سرزمین جاذبه‌های گردشگری ایران/ 14 روستای هدف گردشگری داریم

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: 50 منطقه نمونه گردشگری از نظر جاذبه‌های طبیعی و 14 روستای هدف گردشگری در استان داریم.

کرمانشاه؛ سرزمین جاذبه‌های گردشگری ایران/ 14 روستای هدف گردشگری داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی صابرمعاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به قابلیت‌های گردشگری استان، اظهار کرد: استان کرمانشاه ۴ هزار و ۲۰۰ اثر شناسایی شده دارد که حدود ۲ هزار و ۲۰۰ اثر از این تعداد ثبت ملی و ۲ اثر هم ثبت جهانی شده است.

وی ادامه داد: استان به لحاظ تعداد آثار رتبه سوم کشوری را دارد و از لحاظ تعداد آثار نسبت به وسعت استان کرمانشاه رتبه اول در کشور را دارا است که این قابلیتی ارزشمند و منحصر به فرد است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ۵۰ منطقه نمونه گردشگری از نظر جاذبه‌های طبیعی و ۱۴ روستای هدف گردشگری در استان داریم.

وی یکی از قابلیت‌های مهم استان را در بحث گردشگری روستایی و عشایری توصیف کرد و افزود: در این زمینه در سال ۹۸ از طرف سازمان جهانی گردشگری به عنوان میزبانی رویداد بین‌المللی اکوتوریسم و گردشگری روستایی انتخاب شویم که متأسفانه به علت شیوع کرونا این برنامه کنسل شد، البته پیگیر هستیم که طی یکی‌دو سال آینده میزبان این رویداد بزرگ باشیم.

صابر کارهای انجام شده در حوزه گردشگری را در بحث زیرساخت‌ها و تأسیسات گردشگری توضیح داد و گفت: هر مسافری برای سفر نیازمند  راه‌های دسترسی به سیستم حمل و نقل مناسب و تأسیسات گردشگری است.

وی ادامه داد: گردشگری یک صنعت فرابخشی است و برای دست یافتن به این مهم باید تمامی دستگاه‌ها در کنار اداره‌کل میراث فرهنگی فعالیت داشته باشند.

این مسؤول اضافه کرد: از طریق منابع اعتباری ملی و استانی مقداری از زیرساخت‌ها که در حوزه کاری اداره‌کل است فراهم می‌شود و در حال حاضر هم پروژه‌های عمرانی در این خصوص در دست اجرا داریم، البته بخشی از تأسیسات گردشگری هم برعهده سرمایه‌گذار بخش خصوصی است که با مراجعه به اداره کل میراث مجوزات لازم را اخذ و با دریافت تسهیلاتی اقدام به ایجاد تأسیسات گردشگری می‌کنند.

وی در ادامه بحث بازاریابی و تبلیغات در زمینه گردشگری را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: برای جذب گردشگر باید قابلیت در سطح ملی و فراملی معرفی شود و سعی کنیم حداقل یک تا دو شب ماندگاری گردشگر در استان را داشته باشیم.

صابر گفت: در این زمینه اقداماتی از جمله تهیه تولیدات محتوایی و پخش در رسانه‌های ملی و بین‌اللملی و همچنین فضای مجازی، شرکت در رویدادها، هماییش‌ها و نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع وابسته انجام شده است.

وی اظهار کرد: دانش‌آموزان را به عنوان سفیران گردشگری آموزش می‌بینند تا خوب کرمانشاه را معرفی کنند و در این رابطه با عقد تفاهمنامه‌ای با آموزش و پرورش، دانش‌موزان سه روز در هفته از امکان تاریخی استان بازدید می‌کنند.

وی در ادامه باشاره به فعالیت ۷۸ تور گردشگری در استان کرمانشاه، تصریح کرد:  نظارت‌های اداره میراث فرهنگی بر فعالیت این تورها هر روز انجام می‌شود و این تورها با داشتن مجوزهای قانونی، امنیت سفر را برای گردشگران فراهم می‌کنند.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول