اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

راه‌اندازی نخستین مرکز پیوند مغز استخوان کودکان غرب کشور در بیمارستان گلستان کرمانشاه

رییس بیمارستان گلستان کرمانشاه گفت: پیوند مغز استخوان کودکان در این بیمارستان افتتاح شده و اولین مورد آن هفته قبل به ثبت رسید.

راه‌اندازی نخستین مرکز پیوند مغز استخوان کودکان غرب کشور در بیمارستان گلستان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمد‌حسین زمانیان رییس بیمارستان گلستان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بیمارستان گلستان از سال ۱۴۰۱ با کاهش کرونا از ساختار کرونا خارج و تبدیل به بیمارستان سوانح سوختگی با دیگر بخش‌های پیوند استخوان بزرگسالان و کودکان، مراقبت‌های ویژه و فیزیوترابی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: بخش پیوند استخوان برای بزرگسالان از سال ۹۲ ابتدا در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه راه‌اندازی شده و حدود ۲۵ پیوند مغز استخوان را ثبت کرد در اسفندماه سال گذشته بخش پیوند مغز استخوان بزرگسالان از بیمارستان امام رضا(ع) به بیمارستان گلستان منتقل شد و تا به امروز ۷ پیوند مغز و استخوان انجام شده است.

رییس بیمارستان گلستان کرمانشاه افزود: چند روزی‌ست که نخستین مرکز پیوند استخوان کودکان در بیمارستان گلستان استان کرمانشاه نیز آغاز به کار کرده و اولین مورد از پیوند هفته قبل به ثبت رسید، تا به حال در غرب کشور هیچ مورد پیوند مغز استخوان کودکان نداشتیم و آماده پذیرش بیماران از استان‌های همجوار هستیم.

زمانیان ادامه داد: بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان گلستان با ۱۲ اتاق مجزا به ۴ گروه بیماران نورولوژی، پیوند استخوان، سرطان و ریه به همسایه‌های همجوار و کشور عراق خدمات می‌دهد.

پایان پیام/پ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول