اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

کاهش ۶۰ درصدی پروازهای فرودگاه خراسان‌جنوبی/ لغو ۱۰۰ درصد پروازهای آتا و ایران‌ایر

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی در خصوص آخرین وضعیت پرواز‌های فرودگاه خراسان‌جنوبی، گفت: شرکت‌های هواپیمایی در طول هفته 28 پرواز رفت و برگشت در استان داشتند که هم‌اکنون به 12 پرواز رسیده است.

کاهش ۶۰ درصدی پروازهای فرودگاه خراسان‌جنوبی/ لغو ۱۰۰ درصد پروازهای آتا و ایران‌ایر

عظیم طهماسبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با اشاره به برنامه پروازی فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند، اظهار داشت: در مجموع تا قبل از شیوع ویروس کرونا در استان خراسان‌جنوبی هفته‌ای 28 پرواز رفت و برگشت توسط چهار ایرلاین آتا، ایران ایرتور، ایران‌ایر و ماهان از فرودگاه استان انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا تا هم‌اکنون پروازهای فرودگاه بیرجند با کاهش مواجه شده است، بیان داشت: هم‌اکنون برنامه پروازی ایرلاین‌ها در استان به‌دلیل کاهش مسافر به 12 پرواز رفت و برگشت در طول هفته رسیده است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی در خصوص آخرین وضعیت پرواز‌های فردوگاه طبس، اعلام کرد: برای پیشگیری از شیوع کرونا پروازها از فرودگاه طبس از 24 اسفندماه سال گذشته  لغو شد و این روند تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

طهماسبی از لغو پروازهای ایران‌ایر به مقصدهای مشهد، تهران و برعکس از سوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در استان خبر داد و مطرح کرد: شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در طول هفته 14 پرواز به مقاصد تهران و مشهد انجام می‌داد که به‌دلیل اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی حدود۴۰ پرواز ایران‌ایر از مقاصد مشهد و تهران به بیرجند و برعکس تا اول اردیبهشت‌ماه لغو شد.

وی با بیان اینکه پروازهای شرکت ماهان همچنان در استان برقرار است، افزود: این پرواز‌های در روز‌های شنبه، دوشنبه، پنجشنبه و جمعه به مقصد تهران و برعکس برقرار خواهد بود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌جنوبی همچنین از برقراری پرواز شرکت ایران ایرتور در استان خبر داد و مطرح کرد: این شرکت هواپیمایی تا هفته گذشته یک روز در هفته پرواز داشت که یک پرواز دیگر را به‌دلیل سرویس‌دهی به مردم در برنامه کاری خود قرار داده و تا پایان فروردین‌ماه دو پرواز در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه به مقصد تهران خواهد داشت.

طهماسبی با اشاره به لغو 100 درصدی پروازهای شرکت هواپیمایی آتا به‌دنبال شیوع ویروس کرونا در استان تا اطلاع ثانوی، تبیین کرد: تردد مسافران از ابتدای اسفند تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته بین 40 تا 50 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر غربالگری مسافران و ضدعفونی ترمینال‌ها برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا به‌صورت مداوم در استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول