اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

کرونا مصرف آب شرب خراسان‌جنوبی را ۱۵ درصد افزایش داد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی از افزایش ۱۵ درصدی مصرف آب از زمان شیوع ویروس کرونا در استان خبر داد و گفت: امیدواریم با مدیریت مصرف آب توسط مشترکان ناچار به جیره‌بندی آب نشویم.

کرونا مصرف آب شرب خراسان‌جنوبی را ۱۵ درصد افزایش داد

حسین امامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان آب و فاضلاب، میزان مصرف آب در استان در ایام شیوع کرونا افزایش چشمگیری داشته است.

وی از افزایش ۱۵ درصدی مصرف آب از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون در استان خبر داد و بیان داشت: در اسفند ماه مصرف آب در استان ۲۳ درصد و در فروردین‌ماه هشت درصد افزایش را داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی با بیان اینکه حال حاضر تأمین آب شهر‌های استان توسط ۱۳۶ حلقه چاه فعال انجام می‌شود، تبیین کرد: مجتمع‌های آبرسانی احداثی در روستاها با ظرفیت بیش از 20 درصد فعال است اما مصرف بیش از دو برابر است.

امامی با اعلام اینکه ۹۹.۸۵ درصد جمعیت شهری استان زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب هستند، تصریح کرد: در حال حاضر تأمین و توزیع خدمات شرکت آبفا در ۲۸ شهر استان ارائه می‌شود.

وی به مصرف آب شرب در بخش‌های متعدد اشاره کرد و گفت: در همه روستاها به‌ویژه در روستاهای حاشیه شهرها به‌دلیل مصرف بالا و آبیاری باغ ویلاها با آب شرب با کمبود روبه رو هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت آب شرب مردم روستایی و شهری استان مطلوب است، عنوان کرد: همانطور که به مرور به فصل گرما و تابستان نزدیک می‌شویم مصرف آب نیز افزایش پیدا خواهد کرد و امیدواریم با مدیریت مصرف آب توسط مشترکان ناچار به جیره‌بندی آب نشویم.

امامی به مردم توصیه کرد: باید در مصرف آب شرب صرفه‌جویی کنیم و نمونه بارز این صرفه‌جویی، بسته بودن شیر آب در زمان ۲۰ ثانیه شستشوی دست‌ها می‌تواند از هدر رفتن حداقل ۶ لیتر آب ظرف همین چند ثانیه جلوگیری کند.

وی تأکید کرد: سامانه ۱۲۲ حوادث و اتفاقات شرکت آب و فاضلاب استان به‌صورت شبانه‌روز در خدمت شهروندان است تا حوادث شبکه های آب یا فاضلاب را  جهت رسیدگی و رفع مشکل، گزارش نمایند.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول