اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

وجود ۵۸ مدرسه کانکسی در خراسان‌جنوبی | مدارس جایگزین با کمک ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ساخته‌ می‌شوند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: آمار مدارس کانکسی استان ۵۸ مورد تعیین شد که با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) کلنگ حذف این مدارس به زمین زده شد و به زودی شاهد بسته شدن پرونده مدارس کانکسی در سطح استان خواهیم بود.

وجود ۵۸ مدرسه کانکسی در خراسان‌جنوبی | مدارس جایگزین با کمک ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ساخته‌ می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، سیدکمال‌الدین میرجعفریان در بازدید میدانی از پروژه‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تأکید کرد: افق روشنی برای فضاهای آموزشی سطح استان ترسیم شده است.

وی با تأکید بر تلاش استان در راستای ارتقاء شاخص‌های رفاه و آسایش مردم، تصریح نمود: در همین راستا کلیه نیازمندی‌ها به‌ویژه در حوزه فضاهای آموزشی در سطح استان احصا شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای رفع آن‌ها صورت گرفته است.

طرح جامع تأمین فضاهای آموزشی تدوین شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی یاآور شد: سال گذشته و حسب دستور اکید استاندار، مبنی بر اینکه در راستای رفع نیازهای استان برنامه راهبردی مناسبی داشته باشیم، طرح جامع تأمین فضاهای آموزشی تدوین شد.

میرجعفریان افزود: در این طرح وضعیت نیاز همه مناطق استان به فضای آموزشی رصد شده و راهکارهای رفع آن‌ها نیز ارائه گشته است.

وی تصریح کرد: در بحث تعداد کلاس‌های درس به نسبت میانگین کشوری در استان مشکلی نداریم.

در سطح بیرجند ۱۰۰ کلاس درس در حال احداث می‌باشد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سطح شهرستان بیرجند ۱۰۰ کلاس درس در حال احداث می‌باشد، گفت: بخش عمده‌ای از نیاز ما در شهر بیرجند، مربوط به شمال شهر است.

میرجعفریان افزود: برای تأمین نیازهای فرهنگی و آموزشی شمال شهر بیرجند طرح جامع جداگانه‌ای تهیه شد تا هدف‌گذاری‌ها بر مبنای نیاز واقعی باشد.

وی ‌خاطرنشان کرد: در راستای همان طرح جامع بخشی از کلاس‌های درس در شمال شهر تا آبان ماه تکمیل می‌شود و مابقی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی اضافه کرد: برای جنوب شهر نیز زمین با کاربری آموزشی به حد کافی تأمین شده است.

حذف مدارس کانکسی با کمک ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

میرجعفریان گفت: دیگر اقدامات استان در زمینه توسعه و تجهیز مدارس از حذف مدارس کانکسی و استانداردسازی سیستم‌های آموزشی از مهم‌ترین اقداماتی می‌باشد که در استان عملیاتی شده است.

وی یادآور شد: بعد از پایش‌های جامعی که صورت گرفت، آمار مدارس کانکسی استان ۵۸ مورد تعیین شد که با حضور دکتر مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) کلنگ حذف این مدارس به زمین زده شد و به زودی شاهد بسته شدن پرونده مدارس کانکسی در سطح استان خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: این اتفاق در بحث سیستم‌های گرمایشی غیراستاندارد نیز خواهد افتاد و به همین زودی این سیستم‌ها از سطح کلاس‌های درس جمع‌آوری می‌شوند.

 نیاز واقعی استان به ۱۰ هزار و ۶۰۰ کلاس درس 

میرجعفریان از نیاز واقعی استان به ۱۰ هزار و ۶۰۰ کلاس درس گفت و ادامه داد: در حال حاضر ۱۰ هزار کلاس تأمین شده و بقیه نیز در دست اجرا است.

وی ضمن تشکر از خیرین مدرسه‌ساز به جایگاه دستگاه‌های حاکمیتی در تأمین فضاهای آموزشی استان اشاره کرد و گفت: در قالب چهار تفاهم منعقدشده با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بسیج سازندگی و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در راستای محرومیت‌زدایی از شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه، تعدادی از کلاس‌های درس مورد نیاز تأمین می‌گردد.

انتهای پیام/3403/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول