اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

رونمایی از واکسن ایرانی کرونا در بهار ۱۴۰۰/ داعیه ورود به عرصه انتخابات را ندارم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: علی‌رغم فرمایشات برخی‌ها که ما این‌کاره نیستیم واکسن را تولید خواهیم کرد و در بهار ۱۴۰۰ واکسن کرونای ایرانی را روی میز ملت می‌گذاریم، چراکه لحظه‌به‌لحظه کار را دنبال می‌کنیم.

رونمایی از واکسن ایرانی کرونا در بهار ۱۴۰۰/ داعیه ورود به عرصه انتخابات را ندارم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سعید نمکی ظهر امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: ما برای سلامتی مردم کشورهایی که رژیم‌های آنان (آمریکا و غیره) کمر به نابودی و انهدام ما بستند دعا می‌کنیم.

وی افزود: تفاوت کشورهای پیشرفته با ما در این است که این کشورها بیشترین زیرساخت‌های آماده را برای خدمت‌رسانی دارند و اکنون که طرح تحول نظام سلامت به کمک آمده متوسط تخت در کشور ۱.۶ دهم به ازای هر هزار نفر جمعیت است در صورتی که در آلمان و فرانسه حداقل بالای شش است.

با دست‌های بسته در اقیانوس بلا شنا می‌کنیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: از همه مهم‌تر ما داریم با دست‌های بسته در اقیانوس بلا شنا می‌کنیم و آن‌ها سیستم‌های اقتصادی سرپا دارند، به طوری که اگر بخواهم دارویی را وارد کشور کنیم به دلیل خباثت آمریکایی‌ها با خون دل این کار را به انجام می‌رسانیم.

نمکی بیان داشت: کشور ایران در آذرماه طبق پیش‌بینی‌ها باید یک هزار و ۲۰۰ مورد مرگ می‌داشت که با لطف خدا و دعای خانواده شهدا و دلسوختگان عاشق امام حسین(ع) کمر این منحنی در پیک سوم شکست و یکی از جاهایی که شاهد این موضوع هستیم استان خراسان‌جنوبی است.

وی تصریح کرد: ملت ایران همه در کنار هم این حماسه بزرگ را خلق کردند که نه‌تنها طبق پیش‌بینی‌ها فوتی‌های کرونا به یک هزار و ۲۰۰ نفر نرسید، بلکه با همت مردم این فوتی‌ها به ۲۰۰ نفر در روز رسید.

کسانی که مدعی زیرساخت‌ها بودند بازی را باختند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: کسانی که مدعی خیلی از زیرساخت‌ها بودند بازی را باختند و این یک نشان افتخار برای جمهوری اسلامی است.

نمکی با اشاره به اینکه ما ۱۶۰ شهر قرمز داشتیم که به ۶۴ شهر و امروز به حدود ۲۰ عدد رسید، تبیین کرد: قسمتی از این موفقیت به تمهیدات قبلی در بیمارستان‌ها برمی‌گشت و قسمتی هم به تلاش استانداران و فرمانداران و نیروهای بسیج در طرح شهید «سلیمانی» که مزین به نام یکی از پاکیزه‌ترین و مخلص‌ترین بندگان خدا است، برمی‌گردد.

عادی‌پنداری ما را به پیک سهمگین زمستانه دچار می‌کند

وی با ابراز نگرانی‌ از ساده‌انگاری و عادی‌پنداری کرونا عنوان داشت: هرگونه عادی‌پنداری ما را به شرایط بسیار وخیم و پیک زمستانه سهمگین مبتلا خواهد کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به در پیش بودن شب یلدا و لزوم پرهیز از دورهمی‌های خانگی تبیین کرد: راهی جز اینکه خلاف رویه‌های گذشته عمل کنیم نداریم و پیشنهاد می‌شود مردم یلدای امسال را با شیوه‌های دیگری برگزار کنند چراکه در غیراین صورت ما و همکارانمان و خود مردم در دام دیگری خواهند افتاد که نمی‌دانم این دام جدید چقدر سهمگین‌تر از پیک‌های قبلی است.

نمکی تصریح کرد: در پیک سوم بیماری سرکش‌تر و گسترش آن سریع‌تر شده بود و سن‌های پایین‌تر را گرفتار و مرگ و میر را کرد.

خیلی‌ها دوست دارند این روزها زیادی حرف بزنند!

وی در خصوص واکسن کرونا و سخن‌های مطرح‌شده در این خصوص، تصریح کرد: سخن‌های زیادی در این خصوص می‌شنویم و متأسفانه خیلی‌ها دوست دارند این روزها زیادی حرف بزنند اما نمی‌دانم این میکروفن چه جاذبه‌ای برای برخی‌ها دارد، چراکه دلیلی ندارد هر حرفی را هر لحظه‌ای بزنیم!

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: واکسن پدیده‌ای نیست که بشریت را از کرونا نجات دهد گرچه تأثیرگذار است اما همه داستان نیست و ما به‌عنوان مجموعه وزارت بهداشت در کنار عزیزان تلاش می‌کنیم مردم این سرزمین حسرت نداشتن چیزی که دیگران دارند را نخورند.

در زمینه واکسن خیلی‌ها را چراغ خاموش جلو می‌رویم

نمکی تبیین کرد: در زمینه واکسن بیکار ننشستیم و خیلی‌ها را چراغ خاموش جلو می‌رویم چون با دنیایی طرف هستیم که حقوق مسلم ما را می‌خواهند از خودمان سلب کنند.

وی افزود: برای جابه‌جایی یک دستگاه ۱۰۰۰ گمرک ما را قفل می‌کنند اما بنده به‌عنوان وزیر بهداشت برای اینکه برایم دست بزنند نمی‌توانم مصالح ملی را نابود کنم.

داعیه ورود به عرصه انتخابات را ندارم 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه یک نفر یا عده با مصاحبه‌های بی‌ربط برای اینکه فالوور جذب کند ۱۰۰ مورد حرف بی‌ربط می‌زنند و خیلی از مصالح ما را فدا می‌کنند، تصریح کرد: بنده داعیه ورود به عرصه انتخابات را ندارم بلکه آمده‌ام فدا شوم.

نمکی عنوان داشت: علی‌رغم فرمایشات برخی‌ها که ما این‌کاره نیستیم واکسن را تولید خواهیم کرد و در بهار ۱۴۰۰ واکسن کرونای ایرانی را روی میز ملت می‌گذاریم، چراکه لحظه‌به‌لحظه کار را دنبال می‌کنیم.

اجازه اینکه واکسنی روی مردم ما تست شود را نداده‌ام 

وی ادامه داد: اجازه اینکه واکسنی روی مردم ما تست شود را نداده‌ام و همچنان اجازه نخواهم داد هموطنمان هدف تست واکسنی شوند که دوره آن در جای دیگر گذرانده شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بهترین و مؤثرترین واکسن دنیا را برای این کشور تأمین می‌کنیم، اضافه کرد: رئیس جمهور محترم هم برای تأمین واکسن و منابع مالی آن دستور اکید داده و روزهای آینده این خبر خوش را به شما خواهیم داد که این واکسن از معتبرترین منابع وارد کشور می‌شود.

 نخواهیم گذاشت ملت ایران موش آزمایشگاهی هیچ جریانی شود

نمکی اضافه کرد: واکسن‌ها را از منابعی که در آن تردید است و وسط کار می‌گویند قطع کنید و عوارض آن باعث مشکلات خاص شده است را وارد نخواهیم کرد و نخواهیم گذاشت ملت ایران موش آزمایشگاهی هیچ جریانی شود.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول