اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

فوتی‌های کووید 19 در خراسان‌جنوبی به 1137 نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مجموع فوتی‌های استان بر اثر بیماری کووید 19 تاکنون یک هزار و 137 نفر بوده است.

فوتی‌های کووید 19 در خراسان‌جنوبی به 1137 نفر رسید

محمد دهقانی‌فیروزآبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: با کاهش سن افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن کوووید ۱۹ جامعه هدف افزایش یافته و این امر در کاهش بیماری و درصد مرگ و میر آن بسیار تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون کووید ۱۹ در استان تاکنون ۴۹۶ هزار و ۱۲۷ دُز واکسن تزریق شده است، تصریح کرد: از این میزان ۳۲۵ هزار و ۹۸۹ دُز اول و ۱۷۰ هزار و ۱۳۸ دُز دوم بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: در طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ هزار و ۸۴۲ دُز واکسن تزریق شده است.

دهقانی با اشاره به اینکه در حال حاضر سامانه salamat.gov.ir برای متولدین ۸۵ و قبل از آن براساس وزرات بهداشت برای ثبت‌نام واکسیناسیون باز می‌باشد، یادآور شد: برای خدمات‌دهی بهتر به متقاضیان مراجعه‌کننده برای واکسیناسیون تأکید می‌شود افراد واجد شرایط در این سامانه ثبت‌نام نمایند.

وی مجموع آزمایشات انجام شده در استان برای تشخیص بیماری کرونا را تاکنون ۸۵ هزار و ۴۹۸ مورد عنوان کرد و افزود: از این تعداد آزمایش ۵۴ هزار و ۳۴۰ مورد منفی و ۳۱ هزار و ۱۵۸ مورد مثبت تشخیص داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: همچنین در طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۹ مورد آزمایش جدید گرفته شده که از این تعداد ۵۷ مورد مثبت بوده و تعداد بیماران بستری شده ۱۸ نفر و ۳۹ بیمار سرپایی در مراکز درمانی استان معاینه شده‌اند.

دهقانی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۹۰ بیمار دارای مشکل تنفسی در بخش‌های تنفسی مراکز درمانی استان بستری هستند، یادآور شد: افراد بستری مثبت به بیماری کرونا در حال حاضر در استان ۹۰ نفر و افراد بیماری مثبت به این بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه ۲۴ نفر بوده که حال ۵ بیمار بدحال است.

وی در ادامه گفت: همچنین تعداد بیماران بهبود یافته یا در قرنطینه خانگی تا به امروز در استان ۲۹ هزار و ۹۳۱ نفر بوده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه مجموع فوتی‌های استان بر اثر بیماری کووید ۱۹ تاکنون یک هزار و ۱۳۷ نفر بوده است، اضافه کرد: همچنین در طی ۲۴ ساعت گذشته نیز این بیماری ۳ تن را در استان به کام مرگ کشاند.

دهقانی به وضعیت شیوع کرونا در شهرهای استان اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت شهرهای بیرجند، طبس، نهبندان و قاین نارنجی، شهرهای درمیان، سرایان، بشرویه، زیرکوه، فردوس و سربیشه در وضعیت زرد و شهر خوسف در وضعیت آبی قرار دارد و خوشبخانه هیچ شهر استان در وضعیت قرمز و پرخطر نیست که این امر نشان از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم و افزایش واکسیناسیون است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ح

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول