اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تصویب 200 میلیارد تومان اعتبار برای زرشک خراسان‌جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: در جلسه‌ای که روز گذشته در وزارت جهاد انجام گرفت مصوب شد اعتباری حدود 200 میلیارد تومان در قالب تسهیلات کم‌بهره در حوزه زرشک در اختیار استان قرار گیرد.

تصویب 200 میلیارد تومان اعتبار برای زرشک خراسان‌جنوبی

غلامرضا قوسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با موضوع قیمت پایین زرشک و مشکلات پیش روی زرشک‌کاران، اظهار داشت: جلسه‌ای در وزراتخانه جهاد کشاورزی با حضور معاون باغبانی، رئیس سازمان تعاون و معاون برنامه‌ریزی این وزراتخانه در راستای اینکه بتوانیم امسال منابع مالی برای زرشکاران تأمین و بحث خرید توافقی زرشک را انجام دهیم برگزار شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در این جلسه مصوب شد اعتباری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات کم‌بهره در اختیار تشکل‌ها، تعاونی‌ها، صاحبان واحدهای فرآوری و صادرکنندگانی که در امر خرید مشارکت نمایند قرار داده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی افزود: همچنین در این جلسه مصوب شد که در هفته آینده معاون باغبانی و رئیس سازمان تعاون روستایی کشور به استان سفری داشته باشند و در کارگروه استان برنامه مدون و پایداری برای حمایت از محصولات استراتژیک در استان برنامه‌ریزی کنند.

قوسی با اشاره به اینکه از دیگر مصوبات این جلسه پیگیری مباحث تغذیه، ترویجی و مباحث اطلاع‌رسانی این محصول استراتژیک در سطح استان بوده، اضافه کرد: همچنین مقدمات اولیه گرفتن ردیف بودجه برای مرکز توسعه و ترویج محصولات استراتژیک استان که زرشک و عناب بوده و ساختار تشکیلاتی آن مصوب شد.

وی با بیان اینکه هیأت امنای مرکز تحقیقات کشاورزی نیز موافقت نمودند تا در مرکز آموزش قاین این مرکز راه‌اندازی که به تولید پایدار و افزایش تولید محصول زرشک استان کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر سازمان تعاون روستایی استان همچنان که مدیر این سازمان اعلام نمودند از محل منابعی که در اختیار دارند برای خرید زرشک در سطح استان اقدام می‌کنند، یادآور شد: همچنین ۲۰۰ میلیارد تومانی که دیروز مصوب شد برای خرید زرشک تازه و خشکی که در سنوات گذشته در انبارها باقی مانده تأمین و در اختیار تعاونی‌ها و تشکل‌ها قرار داده خواهد شد تا خرید را انجام دهند.

قوسی گفت: به طور قطع خرید زرشک که جزو کالای مخصوص استان بوده با خرید توافقی انجام و براساس کیفیت، مرغوبیت و شکل ظاهری زرشک قیمت‌گذاری انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به محض اینکه سازمان تعاون خرید انبوه را آغاز نماید تأثیرگذار در افزایش قیمت این محصول خواهد بود.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول