اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

روسفیدی زغالسنگ طبس در ارزآوری برای کشور

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس گفت: تولید 400 هزار کنسانتره زغالسنگ از ابتدای سال در واحدهای فرآوری شهرستان طبس 150 میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

روسفیدی زغالسنگ طبس در ارزآوری برای کشور

«محمود زارع‌نیا» امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: حدود یک میلیون تن زغالسنگ خام از ابتدای سال در معادن خراسان‌جنوبی استخراج شد که از این میزان زغالسنگ خام ۴۰۰ هزار تن کنسانتره تولیده شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس افزود: تولید کنسانتره زغالسنگ در شهرستان طبس بیش از ۱۵۰ میلیون دلار برای کشور صرفه جویی ارزی داشت.

وی عنوان داشت: ۶۰ درصد نیاز کشور به کنسانتره زغالسنگ در شهرستان طبس تامین می‌شود.

زارع‌نیا همچنین با اشاره به وجود ۳۳ معدن در حوزه زغالسنگ در شهرستان طبس، افزود: معادن زغالسنگ این شهرستان ۹۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و ۷۶ درصد ذخایر زغالسنگ کشور در شهرستان طبس قرار دارد.

زارع نیا افزود: ذخایر احتمالی این ماده معدنی در شهرستان طبس بیش از ۵ میلیارد تن است که بیش از ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن اکتشاف شده است و ذخایر قطعی نیز حدود ۸۵۰ میلیون تن است.

وی با بیان اینکه حوزه زغال دار شهرستان طبس در ۴ ناحیه پروده، مزینو، نایبند و آبدوغی است گفت: بیشترین میزان ذخایر زغال کُک شو در ناحیه پروده و بیشترین میزان زغال حرارتی در منطقه مزینو قرار دارد.

رئیس اداره صمت شهرستان طبس همچنین اشتغال در حوزه معادن و فرآوری زغالسنگ طبس را حدود ۷ هزار نفر عنوان کرد.

زارع نیا با اشاره به ظرفیت ۴۵۰ هزار تنی فرآوری زغالسنگ در صنایع فرآوری این ماده معدنی در طبس، بیان داشت: کارخانه‌های فرآوری هم اکنون با یک سوم ظرفیت خود کار می‌کنند و لازم است استخراج با سرعت بیشتری صورت گیرد.

وی بیان داشت: تامین زیرساخت ها، تسریع روند احداث پایگاه امداد و نجات، در مدار استخراج قرار گرفتن هر چه زودتر ناحیه پروده ۴ از اولویت هاست که هر چه زودتر نیاز است اجرایی شود.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول