اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ترک فعل مدیران در حادثه قطار مشهد- یزد مشاهده نشد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌جنوبی به حادثه قطار مسافری مشهد - یزد اشاره کرد و گفت: در این خصوص همه دستگاه‌های اجرایی از جمله استانداری، دستگاه قضا و سایر عوامل پای کار بودند و در بررسی‌های انجام شده ترک فعلی توسط مدیران مشاهده نشد.

ترک فعل مدیران در حادثه قطار مشهد- یزد مشاهده نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام علی نسایی‌زهان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌جنوبی ظهر امروز در نخستین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، اظهار داشت: شمار افراد معتاد در استان بیش از ۱۹ هزار نفر است که این آمار نسبت به جمعیت استان زیاد است.

وی با تأکید بر راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ و نقش این مهم در کاهش سرقت‌های خرد، بیان داشت: برای تسریع در راه‌اندازی مرکز نگهداری مددجویان ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر در استان و جمع‌آوری معتادان متجاهر در اسرع وقت جلسه‌ای با مدیران مربوطه برگزار و تعیین تکلیف می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌جنوبی متذکر شد: باید بانک اطلاعاتی معتادان متجاهر در استان تهیه شود در این خصوص مدیرانی که به وظایف قانونی خود عمل نکنند برای آن‌ها پرونده ترک فعل تشکیل خواهد شد و در مقابل آن دسته از مدیرانی که در صحنه بوده و کار عملیاتی و کاربردی انجام می‌دهند مورد تشویق قرار می‌گیرند.

نسائی‌زهان به به حادثه قطار مسافری مشهد - یزد اشاره کرد و افزود: در این خصوص همه دستگاه‌های اجرایی از جمله استانداری، دستگاه قضا و سایر عوامل پای کار بودند و در بررسی‌های انجام شده ترک فعلی توسط مدیران مشاهده نشد.

وی یادآور شد: تأکید کرده بودیم اگر مدیرانی باشند که نسبت به این حادثه کم‌کاری کنند به عنوان ترک فعل موضوع پیگیری می‌شود که این حادثه به‌خوبی مدیریت شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌جنوبی با اشاره به ترک تحصیل برخی از دانش‌آموزان در دوران کرونا به دلیل عدم دسترسی به اینترنت، مطرح کرد: اینکه گفته شده به خاطر شیوع کرونا و نبود اینترنت در سطح روستاهای استان تعداد زیادی دانش‌آموز از تحصیل بازماندند، چرا باید اینگونه باشد و باید قبل از این تدبیری اندیشیده می‌شد.

نسائی‌زهان خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اعلام کرده ۳۰۰ میلیون تومان در این زمینه هزینه خواهد کرد که باید زودتر اختصاص یابد و چند ماه از سال جدید سپری شده و هرچه افراد بی‌سوادتری در جامعه باشند، مشکلات بزهکاری نیز افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول