اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

جریمه نقدی اصناف با به‌کارگیری مشمولان غایب

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی از جریمه نقدی اصناف با به‌کارگیری مشمولان غایب خبرداد و گفت: مشمولان غایبی که تاکنون برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام نکرده‌اند برابر ماده ۱۰ و ۵۸ و ۶۲ قانون با محرومیت‌های اجتماعی مواجه می‌شوند.

جریمه نقدی اصناف با به‌کارگیری مشمولان غایب

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سرهنگ سید احمد حسینی، معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: مشمولان غایبی که وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند برابر مواد ۵۸ و ۶۲ قانون خدمت وظیفه عمومی با تشدید محدودیت‌ها و محرومیت‌های اجتماعی، عدم برخورداری از هرگونه تسهیلات دولتی و اشتغال در سازمان‌ها و کارگاه‌های دولتی و خصوصی مواجه می‌شوند.

وی افزود: براساس ماده ۱۰ قانون وظیفه عمومی هرگونه استفاده از تسهیلات دولتی مانند دریافت وام و کسب پروانه کار و کاندید شدن برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و استخدام به هر صورت (رسمی و قرار دادی و روزمزد) به شرط تعیین تکلیف وضعیت خدمتی مشمولان است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان‌جنوبی بیان داشت: به‌کارگیری مشمولان غایب توسط کارفرمایان و کارخانجات، کارگاه‌ها، شرکت‌ها، آموزشگاه‌ها، بنگاه‌ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه‌ها دولتی و خصوصی برابر ماده ۶۳ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی برای اعمال مجازات تعیین شده و به دستگاه های قضائی معرفی می‌شوند.

حسینی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۶۳ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی مجازات در نظر گرفته شده برای این دسته از افراد برای بار اول پرداخت هزینه سالانه یک سرباز به مبلغ حدود ۲۹ میلیون تومان و برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه سه سرباز محاسبه و اخذ می‌شود.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول