اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

روز ملّی استکبارستیزی| فریاد خشم انقلابیون کویر علیه استکبار جهانی

در مرکز خراسان‌جنوبی راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان با محوریت «۱۳ آبان حماسه ایستادگی، مقاومت و استکبارستیزی» از ساعت 9 صبح از میدان ابوذر بیرجند آغاز و افراد شرکت‌کننده به ویژه جمعیت پرشمار نسل پنجم انقلاب امسال هر چه محکم‌تر از سال‌های گذشته شعار «مرگ بر آمریکا» را در گوش دشمنان طنین‌انداز کردند.

روز ملّی استکبارستیزی| فریاد خشم انقلابیون کویر علیه استکبار جهانی

خبرگزاری فارس - بیرجند؛ تاریخ انقلاب اسلامی ایران پر از خاطرات تلخ و شیرینی است که هر کدام در نوع خود بی‌نظیر هستند، وقایع و حوادثی که امروز مرور این خاطرات برای نسل جوان ضروری است تا بدانند که جوانان و نوجوانان زیادی برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا پای جای ایستادند.

در ۱۳ آبان سه رویداد مهم کشتار دانش‌آموزان، تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان رخ داد و این روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز دانش‌آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است.

در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ دانش‌آموزان در اعتراض به رژیم پهلوی به صحنه آمدند تا نفرت و خشم خود را علیه رژیم پهلوی نشان دهند که توسط نیروهای دژخیم شاه به شهادت رسیدند و این روز به نام روز دانش‌آموز نام گرفته تا امروز دانش‌آموزان همچنان در مسیر شهدا و اهداف بلند انقلاب اسلامی ایران گام بردارند.

نمایش انزجار مردم از بیدادگری‌های دشمن

مردم خراسان‌جنوبی نیز همپای همه ایرانیان و مسلمانان در این روز انزجار خود را از بیدادگری‌ها دشمنان به نمایش گذاشتند؛ همزمان با سراسر کشور راهپیمایی بزرگ ۱۳ آبان با حضور دانش‌آموزان، دانشجویان و مسؤولان استانی در مرکز استان و ۳۰ نقطه دیگر در حال برگزاری است.

در مرکز استان این راهپیمایی باشکوه با محوریت «۱۳ آبان حماسه ایستادگی، مقاومت و استکبارستیزی» از ساعت ۹ صبح از میدان ابوذر بیرجند آغاز و افراد شرکت‌کننده به ویژه جمعیت پرشمار نسل پنجم انقلاب امسال هر چه محکم‌تر از سال‌های گذشته شعار «مرگ بر آمریکا» را در گوش دشمنان ایران اسلامی طنین‌انداز کردند.

رفته رفته بر جمعیتشان افزوده می‌شود و حضور مردم در میدان قدس بیرجند حماسه‌ای بی‌نظیر را خلق کرد، حماسه‌ای که چهل سال است از آن می‌گذرد و مردمانش در هر شرایطی به میدان آمدند.

در این راهپیمایی همه اقشار جامعه از دانش‌آموز، دانشجو، مسؤول، افراد عادی، پیر، جوان، عشایر و روستایی شرکت کرده و خاری بر چشم دشمنان شدند، جوانان آمده بودند تا بگویند مانند شهدای دانش‌آموز و دانشجو در سال ۵۷ پشتیبان رهبر خود بوده و در مقابل هرگونه تجاوز تا آخرین نفس ایستادگی خواهند کرد.

نمایش شکوه و همدلی مردم در ۱۳ آبان

شاهدان مراسم راهپیمایی استکبارستیزی مردم انقلابی و بصیر از شور و شعف و شعارهای نسلی به وجد آمده‌اند که علی‌رغم تعلق به نسل پنجم انقلاب اسلامی جنایات آمریکا را فراموش نکرده و یکصدا فریاد «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» را سر می‌دهند.

امروز همه دنیا شاهد خواهند بود که تمامی شهرها و روستاهای این استان، مردم با هر بینش سیاسی، هر نوع سلیقه اجتماعی و از هر دین، قوم و نژادی همه یکصدا «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» را فریاد می‌زنند و این اقتدار توسط مردم بیرجند بار دیگر به جهانیان نشان داده می‌شود.

«در روز ۱۳ آبان‌ماه ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و دانشجو به زمین افتادند تا پرچم مقدس ایران به زمین نیافتد و سوختند تا هدفمان پابرجا بوده و نسوزد»، این‌ها سخنان یکی از دانشجویان حاضر در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان در بیرجند است.

او می‌گوید: آمریکا و ایادی کفر بیش از چهل سال است می‌خواهند این مردم از نظام خود دست بکشند و زیر سلطه او قرار گیرند، اما او کور خوانده چرا که این مردم به خوبی می‌دانند برای بارور شدن این درخت تنومند انقلاب چه خون‌هایی ریخته شده و سرهایی بالای دار رفته است.

تلخ و شیرین ۱۳ آبان

این دانشجوی بیرجندی با اشاره به وقایع تلخ و شیرین ۱۳ آبان، می‌گوید: ۱۳ آبان دو خاطره تلخ و یک خاطره شیرین دارد، تبعید امام(ره) به ترکیه و کشتار دانش‌آموزان در اعتراض به رژیم ستمشاهی پهلوی از خاطرات تلخ این روز تاریخی است اما تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان از خاطرات شیرین دوران انقلاب است.

وی اضافه می کند: در این روز همه اعم از دانش‌آموزان، دانشجویان و سایر اقشار مختلف مردم آمده‌ایم و در کنار هم علیه استکبار جهانی شعار سر می‌دهیم چرا که سر دادن شعار علیه استکبار در تقویت جبهه مقاومت و تضعیف دشمن تأثیرگذار است.

حسین رضایی یکی از دانش‌آموزان بیرجندی در حالی که پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی را بر روی گونه‌هایش طراحی کرده، می‌گوید: تنها چیزی که مرا به این مسیر کشانده عشق به رهبرم است و هر زمان که مقتدایم اراده کند پا در رکابشان هستم.

نسل پنجم انقلاب توطئه‌های دشمن را خنثی خواهد کرد

این نوجوان ۱۷ ساله بیرجندی، بیان می‌کند: دولت‌های مستکبر آمریکا با پیروزی انقلاب اسلامی برای شکست این انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نکردند، اما آن‌ها کور خوانده‌اند زیرا هوشیاری مردم ایران و به ویژه نسل پنجم انقلاب همواره توطئه‌های دشمن را خنثی کرده و خواهد کرد.

وی مطالعه تاریخ و مرور خاطرات انقلاب اسلامی را یکی از لذت‌های خود می‌داند و می‌افزاید: گرچه در روزهای پر التهاب پیروزی انقلاب اسلامی حضور نداشتم اما زمانی که پای درد و دل ریش سفیدان این نظام می‌نشینم و برگ برگ تاریخ را مرور می‌کنم به این نتیجه رسیدم که استمرار این نظام بر مبنای آموزه‌های دینی و اسلامی شکل گرفته است.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با در دست داشتن پلاکاردهایی بر ضرورت تداوم مبارزه با ظالمان و حمایت از مظلومان در جهان تأکید وبا مشت‌های گره کرده، شعارهای کوبنده «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل سعود»، «هیهات من الذله»، «صلح و سازش با دشمن، فتنه استکباری است»، «جنایات آمریکا بر همگان عیان است»، «اعتماد به آمریکا اعتماد به شیطان است»، «ملت ما ز دشمن واهمه‌ای ندارد، جز مرگ بر آمریکا زمزمه‌ای ندارد»، «گفته چنین رهبر بیدار ما، هیچ اعتمادی نیست بر آمریکا» را سر دادند.

مرکی یکی دیگر از دانشجویان بیرجندی ۱۳ آبان را یکی از روزهای استثنائی تاریخ می‌داند و می‌افزاید: ۱۳ آبان به ما نشان داد دشمن همواره به دنبال توطئه و دسیسه‌های شیطانی است و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

انقلاب دوم...

وی خاطرنشان می‌کند: ابتکار جوانان انقلابی در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران به قدری تأثیرگذار بود که امام خمینی (ره) در توصیف این اقدام انقلابی از آن به عنوان «انقلاب دوم» یاد کردند.

وی با اشاره به جانفشانی‌های شهدا و وظایف نسل کنونی و نسل‌های بعدی، عنوان می‌کند: پرچم جمهوری اسلامی ایران که امروز در جای جای این مرز و بوم به اهتزاز درآمده، بسیار مقدس است و خون‌های پاک زیادی ریخته شده تا اقتدار و عبودیت، تبرک و تقدس این پرچم حفظ شود.

وی اضافه می‌کند: حفاظت و پاسداری از انقلاب و تبعیت از ولایت دو موضوع مهم است که از رفتار شهدا در جنگ برداشت می‌شود و ما باید با الگوگیری از شهدا در راه روشن آن‌ها گام برداشته و تلاش کنیم در این مسیر ثابت قدم بمانیم.

مسؤولان از تاریخ درس بگیرند

عزتی یکی دیگر از دانش‌آموزان بیرجندی می‌گوید: روزهای دانش‌آموزی، از حساس‌ترین و پراهمیت‌ترین دوران حیات آدمی است، زیرا غنچه‌های عشق و امید در آن شکفته و انسان به سوی رشد و کمال پیش می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه آنچه امروز برای دانش‌آموز مسلمان ایرانی با اهمیت تلقی می‌شود، آمیختن دانش با دین، و تعهد با تخصص است، عنوان می‌کند: امروز به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام خمینی روحیه استکبارستیزی دانش‌آموزانْ از مرزهای ایران فراتر رفته و همه ملت‌های عدالت‌خواه و آزاده را فراگرفته است.

وی همچنین از مسؤولان می‌خواهد تا تاریخ را بخوانند و از آن درس بگیرند و تأکید می‌کند: دانستن جنایات آمریکا علیه مردم کشور درک می‌کنیم که نباید هیچگاه به آنان اعتماد کنیم بنابراین باید از تاریخ درس بگیریم و آن را برای آیندگان ترسیم کنیم.

واقعه ۱۳ آبان به دل‌های مؤمنان قوت بخشید و غروری مقدس و حماسه‌آفرین را در آنان زنده کرد، پرتوی تابناک از انوار الهی بر آنان تابانید و درس‌هایی بزرگ از شهادت، رشادت و دلیری به آنان آموخت. در ۱۳ آبان، مردم سرافراز ایران به همه مستضعفان جهان نشان داد که دیوار ستم، شکستنی است و این درس هرساله تکرار می‌شود.

انتهای پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول