اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

معدن آلبلاغ محور توسعه اسفراین می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: معدن آلبلاغ باید اولین محور توسعه شهرستان شود و با استفاده از ظرفیت نیروی بسیج و انتظامی و کمک نیروهای مردمی موضوع مدیریت شود.

معدن آلبلاغ محور توسعه اسفراین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین غلامرضا هوایی ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای اداری اسفراین خدمت و توسعه استان را یکی از برنامه‌های خود عنوان و اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای، نهضت خدمت‌رسانی و توسعه در استان را شروع کرده‌ام که البته استاندار خراسان شمالی با ارتباط خوب در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف پای‌کار امور هستند.

وی با توجه به کمبود منابع اعتباری، استفاده از ظرفیت قرارگاه سازندگی را گامی در جهت توسعه استان دانست  و افزود: سفر پر خیروبرکت مقام معظم رهبری به این استان برکات بی‌شماری داشت که در حال حاضر بخش اعظمی از پروژه‌های استان از خیرات و برکات این سفر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در ادامه جلسه شورای اداری اسفراین، اتصال شهرستان به محور مشهد و تقویت این محورها و همچنین تسریع در تکمیل پروژه راه‌آهن را دو پارامتر مهم جهت خروج این اسفراین از بن‌بست برشمرد و افزود: به همین منظور در بازدید امروز از محور روستای اردغان به اسطرخی، به مدیرکل راه و شهرسازی استان ابلاغ کردم تا موضوع پیمانکار طرح را تا هفته آینده تعیین تکلیف کرده و کار را به مرحله اجرا برساند.

وی همچنین از پیگیری خود برای موضوع معدن آلبلاغ اسفراین خبر داد و گفت: این معدن باید اولین محور توسعه شهرستان شود و با استفاده از ظرفیت نیروی بسیج و انتظامی و کمک نیروهای مردمی موضوع مدیریت شود.

پروژه‌های عمرانی با پیوست فرهنگی اجرایی شود

امام‌جمعه اسفراین در ابتدای جلسه شورای اداری گفت: سفر مقام معظم رهبری به استان باعث پویایی و حرکت روبه‌جلو استان شد و بسیاری از پروژه‌های افتتاح‌شده در این شهرستان از برکات سفر معظم له می‌باشد.

حجت‌الاسلام قدیر محمدیان افزود: پروژه عمرانی باید پیوست فرهنگی داشته باشد بسیاری از پروژه‌های بزرگ افتتاح و بهره‌برداری می‌شود، مسئولین زحمت می‌کشند اما گاهی ناشکری می‌شود.

معیشت مردم اسفراین از راه کشاورزی است

فرماندار اسفراین نیز با اشاره به سه پیشران توسعه‌ای در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری گفت: بسیاری از زیرساخت‌ها در این سه حوزه تقویت و اقدامات خوبی انجام‌شده و اسفراین ظرفیت‌های بی‌شماری درزمینه توسعه کشاورزی، صنعت و گردشگری دارد که البته در حوزه گردشگری کمی کوتاهی شده است.

وی ادامه داد: اگرچه اسفراین، شهر صنعتی استان است اما عمده معیشت مردم کشاورزی است که این شهرستان در تولید برخی از محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای سرآمد دیگر شهرهای استان است.

طاهر رستمی عمده مشکلات مردم در حوزه کشاورزی را کمبود منابع آبی شهرستان عنوان کرد و افزود: البته با علاج بخشی سد بیدواز عمده مشکلات مردم این منطقه حل خواهد شد و اتفاقات بزرگی در تولید و اشتغال ایجاد می‌شود.

رئیس شورای اداری شهرستان اسفراین موضوع معدن آلبلاغ اسفراین را یکی از دغدغه‌های مهم مسئولین و اعضای شورای تأمین شهرستان عنوان کرد و خواستار تسریع اقدامات ایمیدرو جهت حفاظت از منطقه با استفاده از ظرفیت نیروهای بومی شد.

وی تکمیل پروژه راه‌آهن جوین، اسفراین را یکی از حیاتی‌ترین پروژه‌های شهرستان عنوان کرد و گفت: جهت تحرک بیشتر پروژه، نیاز به عزم جدی در تخصیص و آزادسازی اعتبار مشخص‌شده در سفر ریاست جمهوری به استان است تا این پروژه به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول