اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

محور آلومینا به جاجرم در انتظار تعریض

پروژه محور جاجرم به آلومینا سال ۱۳۹۶ با مشارکت اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکت آلومینا و شهرداری جاجرم آغاز و قرار بود طی ۸ ماه تمام شود اما همچنان در انتظار تعریض است.

محور آلومینا به جاجرم در انتظار تعریض

به گزارش خبرگزاری فارس از جاجرم، پروژه محور جاجرم - آلومینا در حال حاضر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تردد روزانه ۲ هزار نفر از کارکنان کارخانه آلومینا و وسایل نقلیه را در این مسیر شاهد هستیم که پاسخگوی این میزان تردد نیست و نیاز است به آن توجه ویژه‌ای شود.

پیک تردد در این مسیر صبح، زمانی است که کارکنان کارخانه آلومینا سرکار می‌روند و همچنین عصر، هنگام برگشت است و همچنین در ایام بارندگی، سیل جاده را در حوالی پیچ مزارع گزی فرامی‌گیرد. بااین‌حال کم نیستند کامیون‌هایی که از این مسیر عبور می‌کنند و راهی استان‌های هم‌جوار می‌شوند.

محمدصادقی یکی از شهروندان جاجرمی گفت: کارخانه آلومینا به‌صورت شبانه‌روزی فعال است و این جاده هنگام شب روشنایی مناسبی ندارد و نیاز است این پروژه هر چه زودتر تعریض شود.

علی رجبی یکی دیگر  از شهروندان جاجرمی افزود: تعریض محور آلومینا به جاجرم باعث کم شدن میزان تصادف به علت تردد تریلرهای حامل محصولات بوکسیت و سود مایع و پودر آلومینا می‌شود و حجم سنگین ترددها در ساعات رفت‌وبرگشت کارکنان آلومینا ممکن است تصادفاتی را به دنبال داشته باشد.

یکی دیگر از شهروندان ادامه داد: محور جاجرم به آلومینا در ساعاتی که کارکنان کارخانه در این مسیر تردد می‌کنند بسیار شلوغ می‌شود و شاهد میزان بالای ترددها هستیم و روزانه ۲ هزار نفر از کارکنان آلومینا در این محور رفت‌وآمد می‌کنند.

رحیمی ابراز داشت: این پروژه پیشرفت چشمگیری نداشته است و از مسئولان درخواست به سازی و ادامه روند کار هستیم تا از خطر تصادف در این محور کاسته شود.

دراین‌باره رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان جاجرم گفت:  این پروژه در ۳ سال گذشته با مشارکت شهرداری ،کارخانه آلومینا و اداره راهداری آغاز شد که در حال حاضر ۳ کیلومتر آن تعریض و آسفالت شده است.

سعید قره‌جانلو افزود: در حال حاضر زیرسازی ۲.۵ کیلومتر و روکش آسفالت آن انجام‌گرفته و ابنیه فنی در دست‌ساخت و احداث ۲ پل نیز در دست اقدام است نخست پل هنرستان و دیگری احداث پل در موقعیت ۲هزار و۵۰۰قبل از پیچ گزی که امیدواریم با احداث این دو پل این مسیر ۴ بانده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: در حاضر این پروژه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول