اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

بازگشت ۵۶۱ نفر به چرخه کار در خراسان شمالی/ ۳۷ واحد تولیدی از خطر تعطیلی نجات پیدا کردند

با توجه به شرایط تحریمی کشور و مشکلات که در حوزه کار و اشتغال ایجاد شد، ورود دستگاه قضا به این موضوع باعث شد تا تعداد زیادی از کارگران به چرخه کار بازگشته و تعدادی از واحدهای تولیدی نیز از تعطیلی نجات پیدا کنند.

بازگشت ۵۶۱ نفر به چرخه کار در خراسان شمالی/ ۳۷  واحد تولیدی از خطر تعطیلی نجات پیدا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، در چند سال اخیر با توجه به تشدید تحریم‌ها، نوسانات ارز، تورم و مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ و تعدادی زیادی از صاحبان کسب‌وکار توانایی مقابله با این حجم از مشکلات را نداشته و ترجیح دادند کارگاه‌های خود را تعطیل کنند.

اما این موضوع خوشایندی برای آینده کشور نبوده و نیست و با توجه به تأکیدی که مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی و همچنین نامگذاری سال‌های اخیر که بانام‌های اقتصادی و تولیدی انجام داده‌اند این موضوع را به‌صورت آشکارا یکی از مهم‌ترین موضوعات کشور برشمردند.

به همین دلیل و باهدف تأمین امنیت سرمایه‌گذاری، رفع موانع حقوقی - قضایی تولید و اشتغال و مبارزه با مفاسد اقتصادی، ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان خراسان شمالی تشکیل و فعالیت خود را با برگزاری نخستین جلسه در مورخ  ۱۳۹۶/۱۰/۱۹  آغاز کرد.

از مهم‌ترین تصمیمات اولین جلسه که باهدف تقویت اقدامات و نیز کاربردی کردن تصمیمات اتخاذشده، می‌توان به تشکیل کارگروه‌های اجرایی با مسئولیت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و نظارت و پیگیری با مسئولیت بازرس کل استان اشاره کرد.

آنچه حائز اهمیت است اینکه، متناسب باسیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و دستورالعمل‌های ابلاغی و با توجه به اهمیت حوزه تولید و سرمایه‌گذاری که از دغدغه‌های بسیار مهم مقام معظم رهبری در سال جاری است، اقدامات ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی در ۴ حوزه مهم زیر متمرکز است:

  • سیاست‌گذاری و اتخاذ تصمیمات کلان استانی در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری و رونق تولید
  • تعامل با سرمایه‌گذاران استان
  • جلسات فرعی با سرمایه‌گذاران در راستای بررسی تخصصی مشکلات ایشان با دعوت از مسئولین ذی‌ربط در دستگاه‌های اجرایی
  • بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی و صنعتی

جلوگیری از تعطیلی و احیاء ۳۷ واحد تولیدی

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد، با پیگیری دستگاه قضا در ۲۱ ماه گذشته از تعطیلی ۳۷ واحد تولیدی جلوگیری شده که ۱۶ واحد در سال ۹۸ و ۲۱ واحد در ۹ ماه سال ۹۹ بوده است.

وی گفت: در این مدت ۵۶۱ نفر از کارگران نیز مجدداً به محل کار خود بازگشتند که ۲۳۴ نفر مربوط به سال ۹۸ و ۳۲۷ نفر مربوط به ۹ ماهه سال ۹۹ بوده است.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به اینکه در این مدت ۱۴۵ پرونده تشکیل‌شده که از این تعداد ۸۵ پروند مختومه شده‌اند، گفت: ۸۵ بازدید نیز از واحدها تولیدی انجام‌شده است.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی در پایان گفت: دستگاه قضایی با تمام توان از واحدهای تولیدی که دچار مشکل شده و از تولید بازایستاده‌اند حمایت می‌کند، چراکه معتقد است مشکلات به وجود آمده نباید باعث متوقف شدن چرخه تولید شود در این راستا می‌توان با ارائه راه‌حل‌های عملی و قانونی بدون اینکه وقفه‌ای در کار واحدهای تولیدی مشکل‌دار به وجود آید، مشکلات آن‌ها را مرتفع کرد.

انتهای پیام/ن/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول