اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

کشف ۱۹ پرونده زمین‌خواری به ارزش ۴ میلیارد تومان در خراسان شمالی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان شمالی گفت: در سال گذشته، ۱۴ پرونده زمین‌خواری و در سال جاری نیز تا به امروز ۵ پرونده زمین‌خواری در استان کشف‌شده است، که ارزش آن‌ها چهار و نیم میلیارد تومان است.

کشف ۱۹ پرونده زمین‌خواری به ارزش ۴ میلیارد تومان در خراسان شمالی

سرهنگ علی تویی در گفتگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: ازلحاظ تعداد پرونده‌های زمین‌خواری سال گذشته ۱۴ پرونده و امسال نیز ۵ پرونده در خراسان شمالی تشکیل‌شده است که ارزش آن‌ها چهار و نیم میلیارد تومان است.

وی گفت: بیشتر زمین‌خواری‌هایی که به ما گزارش‌شده است در حاشیه شهر هستند، ولی زمین‌خواری‌هایی که به‌صورت مستقیم روی پرونده آن کار می‌کنیم زمین‌خواری‌هایی هستند که در حاشیه روستاها قرار دارد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان شمالی تصریح کرد: پرونده‌هایی که مربوط به زمین‌خواری است تحت عنوان تعدی به حقوق بیت‌المال که در اراضی ملی و منابع طبیعی صورت می‌گیرد توسط سازمان‌های مختلفی رسیدگی می‌شود.

سرهنگ تویی گفت: ازجمله سازمان‌ها می‌توان به منابع طبیعی، راه و شهرسازی، محیط‌زیست، اوقاف، سازمان جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و شهرداری‌ها و نهادهایی که خودشان صاحب زمین هستند اشاره کرد و به همین دلیل در یگان‌های حفاظت آن‌ها هم رسیدگی می‌شود.

وی گفت: پرونده‌های در دستور کار، پرونده‌هایی هستند که یا خود به کشف آن‌ها پرداختیم یا از طریق مقام قضایی به ما ارجاع شده است.

سرهنگ تویی گفت: قوانین برخورد با این پرونده‌ها در سازمان‌های مختلف متفاوت هستند و مشخص‌شده است و در هر سازمان، قانون زمین‌خواری مربوط به زمین‌های تحت حفاظت آن متفاوت است و مجازات آن در قانون مشخص‌شده است.

وی ادامه داد ورود به مسئله زمین‌خواری به چند صورت است که یا با هماهنگی سازمان مربوطه که از ما تقاضا می‌کند به مسئله ورود کنیم، از گزارش‌هایی که از سمت معتمدین به ما ارسال می‌شود و یا از پرونده‌هایی که از طریق دادستانی به ما ارجاع می‌شود، زمین‌خواری‌ها کشف و پیگیری می‌شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان شمالی تصریح کرد: در سازمان‌های مختلف بانک‌های اطلاعاتی وجود دارد و مردم زمانی که قصد دارند، زمین‌های کشاورزی را خریداری کنند، می‌توانند به این سازمان‌ها مراجعه و موقعیت زمین را اعلام کنند و تا از تمام اطلاعات راجع به زمین موردنظر را مطلع شوند.

وی افزود: در شهرها که کنترل توسط شهرداری و اداره راه و شهرسازی زیاد است به‌راحتی نمی‌تواند اقدام به کلاه‌برداری شود و در حوزه روستاها نیز شوراها و دهیاری‌ها و معتمدین محل از زمین‌ها اطلاعاتی دارند.

سرهنگ تویی گفت اگر همشهریان عزیز اخباری از موارد تصرف غیرمجاز زمین به‌وسیله افراد سودجو دارند می‌توانند با تماس با سامانه ۱۱۰ یا مراجعه حضوری به پلیس امنیت اقتصادی پلیس را مطلع کرده با پیگیری مانع اقدامات این افراد شده و سرمایه‌های ملی را حفظ کنیم.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول