اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

افزایش 39 درصدی صادرات خراسان شمالی

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان شمالی از افزایش ۳۹ درصدی صادرات خراسان شمالی طی 8 ماه امسال خبر داد.

افزایش 39 درصدی صادرات خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز امین قربانی، رئیس اداره بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در نشست خبری با رسانه‌ها با اعلام افزایش ۳۹ درصدی صادرات خراسان شمالی، اظهارکرد: طی ۸ ماه امسال ۲۷۹هزار ۶۰۰ تن کالا به ارزش ۹۸ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار کالا از خراسان شمالی صادر شد که نسبت به سال گذشته از نظر وزنی ۳۹ درصد و از نظر ارزشی ۹۲ درصد افزایش یافت. 

وی محصولات پتروشیمی (اوره، ملامین، آمونیاک و ازت، محصولات فولادی، شمش آلومینیوم، سیمان، پریفورم، مواد غذایی، محصولات کشاورزی و.... سایر کالاهای صنعتی را از عمده کالاهای صادراتی از خراسان شمالی ذکر کرد و افزود: این میزان کالا به کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان، ازبکستان، آلمان، چین، ترکیه، اوکراین، پاکستان، لهستان، سوریه، روسیه، قزاقستان، گرجستان، آذربایجان، نیوزلند، مالزی، بلژیک، کویت، اتریش، عمان ، اندونزی و امارات متحده عربی صادر شده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان سهم گمرک از صادرات استان را نیز در این مدت از نظر ارزشی ۳۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار و از نظر وزنی ۳۸ هزار و ۸۰۰ تن ذکر کرد و ادامه داد: این میزان صادرات نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۱۲.۷درصد و از نظر وزنی ۶۳ درصد کاهش داشت. 

وی خاطرنشان کرد: طی مدت یاد شده در بخش صنعت ۸۳ هزار و ۳۰۰ تن به ارزش 16 میلیون دلار کالا صادر شده که 16.3 درصد صادرات را به خود اختصاص داده است. 

قربانی با اشاره به میزان صادرات محصولات فولادی، شمش آلومینیوم، سیمان و دیگر محصولات صنعتی گفت: صادرات پتروشیمی هم با ۹۵ هزار و ۲۰۰ تن کالا به ارزش ۸۱ میلیون ۳۰۰ هزار دلار ۸۲.۶ درصد صادرات را به خود اختصاص داده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۱۳۵ درصد و از نظر وزنی ۳۲ درصد افزایش داشته است. 

وی افزود: طی ۸ ماه امسال ۲ هزار و ۱۰۰ تن محصولات کشاورزی به ارزش ۱.۰۵ میلیون دلار صادر شده که یک درصد صادرات استان را به خود اختصاص داده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۸۷ درصد و از نظر وزنی ۸۶ درصد کاهش داشته است. 

قربانی همچنین افزود: طی ۸ ماه امسال ۱۴ هزار و ۴۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۲۷ میلیون و ۹۰۰دلار از کشورهای چین، روسیه، سودان، پاکستان، امارت متحده عربی، آلمان، کره جنوبی، ترکیه، هندوستان، هلند، اتیوپی، دانمارک، اتریش و عمان، انگلستان، تایوان، ایتالیا و ترکمنستان وارد شده که از نظر ارزشی ۱.۸ درصد کاهش و از نظر وزنی ۲۰۰ درصد افزایش داشته است. 

وی خط تولید لوله فلنج، نیکل، پودر آلومینا، پودرآهن، فیلتر المنت، محفظه پلاستیکی شمارشگر کنتور آب، شیر تقلیل فشار، پودر چداش، شیرهیدرولیکی و شکر خام، برنج نیمه سفید خام فراوری نشده، روغن هیدرولیک ضد اتش، دانه خام قهوه و... را نیز از جمله کالاهای وارداتی به استان ذکر کرد.

انتهای‌پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول