اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

دستگیری۴ حفار غیرمجاز در فاروج

سرپرست اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فاروج از دستگیری ۴ حفار غیرمجاز میراث فرهنگی در این شهرستان خبر داد.

دستگیری۴ حفار غیرمجاز در فاروج

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز مجید سعیدیان، سرپرست اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فاروج در گفت‌وگو با رسانه ها با اعلام دستگیری ۴ حفار غیرمجاز در این شهرستان، اظهارکرد: طی گزارشی مبنی بر حفاری غیرمجاز در منطقه خبوشان ۴ متهم در حین حفاری دستگیر شدند.

وی گفت: این حفاران پس از دستگیری به همراه تمام ابزار و ادوات حفاری برای طی‌کردن مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

سرپرست اداره‌ میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فاروج افزود: براساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به‌دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب از شش ماه تا سه سال حبس و ضبط‌ اشیای مکشوفه به نفع میراث‌فرهنگی کشور و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

وی تصریح کرد: چنانچه حفاری در اماکن و محوطه‌های تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، یا در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی صورت گیرد علاوه بر ضبط اشیای مکشوفه و آلات و ادوات حفاری مرتکب به حداکثر مجازات مقرر محکوم می‌شود.

انتهای‌پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول