اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

ماجرای دیوارکشی بر روی یک پل در بجنورد چه بود؟

خبر تغییر کاربری و تبدیل شدن پارک آفرینش بجنورد به پارک بانوان درماه‌های گذشته در خبرگزاری فارس منتشر شده است، اما امروز مطلبی با عنوان «پُلِ بوستان آفرینش بجنورد با دیوارکشی، زنانه مردانه شد» منتشر شد که از اساس این موضوع کذب از کار درآمد.

ماجرای دیوارکشی بر روی یک پل در بجنورد چه بود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، خبر تغییر کاربری و تبدیل شدن پارک آفرینش بجنورد به پارک بانوان در ۲ ماه گذشته در خبرگزاری فارس منتشر و سعی شد این موضوع از جوانب مختلف، مورد نقد و برسی قرار گرفته گیرد.

برای این تغییر کاربری، شهرداری و شورای شهر تصمیم به حصارکشی در اطرف پارک آفرینش گرفته و حدود ۹۰ درصد پارک در حال تغییر به پارک بانوان است. (تصاویر را اینجا ببینید)

 

 

اما امروز در برخی رسانه ها در خبری اقدام به انتشار ویدیویی کوتاه با تیتر «پُلِ بوستان آفرینش بجنورد با دیوارکشی، زنانه مردانه شد» کردند که از اساس این موضوع تکذیب و رَد می شود.

همانطور که در ویدیوی بالا نشان داره می شود، پلی در خارج اما چسپیده به پارک بر روی مَسیل قرار دارد و محل عبور عابرین و خودروها است که هم چنان نیز در همان صورت قرار دارد و در حال استفاده برای عموم است.

 و پل قوسی که در داخل پارک و برای زیبایی پارک ایجاد شده و هم اکنون نیز در همان محل در حال اسفاده است.

این پارک پس از پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای شهر بجنورد در حال تبدیل شدن به پارک بانوان بوده و شایعه زنانه مردانه شدن هیچ بخشی از آن صحت ندارد.

روند حصار کشی بر روی مسیل متوقف شده است

در روزهای گذشته و پس از ورود شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، روند حصار کشی بر روی پلی که خارج از محدوده پارک بوده و در مسیر جریان سیل قرار داشته با دستور سازمان بازرسی متوقف شده و تصمیم گیری برای آن در انتظار جلسه هم اندیشی شهرداری و آب منطقه ای است.

طبق اعلام شرکت آب منطقه‌ای ممنوعیت این اداره برای دیوارکشی، صرفا به دیوارهای در مسیر سیل بوده (دیوارهای شمالی و جنوبی) و سایر ساخت و ساز دیوارها (دیوار های شرقی و غربی) در حوزه اختیارات شهرداری است.

خبر این موضوع را اینجا بخوانید.

نتیجه یک کار کارشناسی نشده

هر چند جمشید عین بیگی، رئیس شورای شهر بجنورد از همان ابتدا ادعا کرد این تغییر کاربری کاملا کارشناسی شده بود (اینجا بخوانید) اما به مرور مشخص شد صحبت های محسن موسوی، تنها عضو شورای شهر که به این طرح رای منفی داده بود درست از کار درآمد (اینجا بخوانید) و حتی ابتدایی‌ترین موضوعات نیز در این کار کارشناسی نشده، به عنوان مثال در موضوعات فنی که پایه هر کاری است، اقدامی در جهت اخذ مجوز برای ایجاد دیوار بر روی این مسیل نشده است و با این اوصاف انتظاری برای کارشناسی موضوعات از بُعد اجتماعی در این تغییر پر حاشیه وجود ندارد.

مردم نیز از نبود پارک عمومی جایگزین در منطقه غرب بجنورد گلایه مند بوده و نسبت به این تغییر کاربری گلایه مند هستند.

 

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول