اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

راه‌اندازی پارک فناوری کودک و نوجوان در خراسان‌شمالی

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: پارک فناوری کودک و نوجوان در این مجموعه راه‌اندازی شد و این آینده‌سازان با ابتکارات، خلاقیت‌ها و نوآوری‌ شرکت‌های دانش بنیان استان آشنا می شوند.

راه‌اندازی پارک فناوری کودک و نوجوان در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز محمدرضا قربانی، رییس پارک علم و فناوری خراسان‌شمالی در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار کرد: پارک فناوری کودک و نوجوان در این مجموعه راه‌اندازی شد و این آینده‌سازان با ابتکارات، خلاقیت‌ها و نوآوری‌ شرکت‌های دانش بنیان استان آشنا می شوند.

وی گفت: طرح پارک علم و فناوری کودک و نوجوان این استان مورد استقبال وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است و این طرح به صورت ملی در سایر استان ها نیز اجرایی خواهد شد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان‌شمالی افزود: اجرای این طرح برای پارک علم و فناوری استان هزینه‌های مالی نداشت و از مشارکت و مساعدت سازمان‌ها، دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استفاده می‌شود و از آنان خواسته شد تا تکنولوژی‌های آموزشی، ایده‌ها و خلاقیت‌های خود را به صورت امانی در اختیار این پارک قرار دهند.

قربانی ادامه داد: این تولیدات و حتی محتواهای نوآوری در غرفه‌هایی برای کودکان و نوجوانان به نمایش گذاشته می‌شود.

رییس پارک علم و فناوری خراسان‌شمالی گفت: اینک دانش آموزان این استان از تولیدات شرکت‌های دانش بنیان استان بازدید می‌کنند و در این راستا با شرکت‌ها هماهنگ شده است که به ازای این بازدیدها تبلیغات لازم در خصوص محصولات خود را نیز داشته باشند.

وی افزود: دانش آموزان در بازدید از تولیدات شرکت‌های دانش بنیانی که در پارک علم و فناوری مستقر هستند با فناوری و نوآوری آشنا و زمینه برای خلاقیت کودکان و نوجوانان فراهم خواهد شد.

قربانی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان از نظر ترویج فناوری در سطح کشور رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در این خصوص از معاون فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تقدیر نامه نیز دریافت کرده‌ایم.

وی گفت: محصولات نوآوری و تکنولوژی‌های آموزشی که از سازمان‌ها و مراکز آموزش عالی و آموزشی دریافت خواهیم کرد را در غرفه هایی در مجموعه پارک علوم و فناوری استان برای بازدید کودکان و نوجوانان به نمایش می گذاریم در این خصوص با تمامی سازمان های مربوطه نامه نگاری نیز شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: تمامی اقشار مختلف جامعه اگر ایده‌های جدید و نوآورانه دارند، ایده خود را به کانون شکوفایی و خلاقیت پارک ارایه دهند و در این زمینه از اظهار نظرهای کارشناسانه افراد متخصص بهره مند خواهند شد و همچنین برای عملیاتی شدن ایده خود مورد حمایت مالی نیز قرار خواهند گرفت.

قربانی تصریح کرد: تحول در هر بخش نیازمند این است که آموزش و ترویج از پایه انجام شود چرا که اگر خلاقیت و ایده پردازی را در سنین پایین نهادینه کنیم به خودی خود افرادی نوآور را تربیت کرده ایم.

وی از کودکان به عنوان آینده سازان جامعه یادکرد و گفت: شناسایی خلاقیت، نوآوری و برنامه‌ریزی مدون و ترسیم آینده روشن برای این قشر امری لازم و ضروری است و برای داشتن جامعه پویا و خلاق نیاز به برنامه ریزی دقیق و جامع در سنین کودکی است.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول