اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

اجرای هزار کیلومتر فیبرنوری در خراسان‌شمالی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی گفت: سهم استان از اجرای طرح ملی فیبر نوری در راستای توسعه زیربناها و پهنای باند ارتباطی روستاها، مناطق محروم و کمتر توسعه یافته افزایش یافت و بیش از هزار کیلومتر فیبرنوری در استان ابلاغ شد.

اجرای هزار کیلومتر فیبرنوری در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز سید علی مرتضوی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: سهم استان از اجرای طرح ملی فیبر نوری در راستای توسعه زیربناها و پهنای باند ارتباطی روستاها، مناطق محروم و کمتر توسعه یافته افزایش یافت و بیش از هزار کیلومتر فیبرنوری در استان ابلاغ شد.

وی گفت: پیش از این اجرای ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان ابلاغ شده بود که با سفر مجری طرح USO به خراسان‌شمالی و پیگیری‌های استاندار این میزان به هزار و ۱۵۳ کیلومتر افزایش یافت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی افزود: با آغاز و تکمیل شدن این پروژه شاهد توسعه زیرساخت‌ها، خدمات ارتباطی و مخابراتی مناطق مرزی و روستایی و همچنین ارایه سرویس پهن باند و ارتقای بیشتر شاخص‌های حوزه ICT استان خواهیم بود.

مرتضوی خاطر نشان کرد: فاز اول پروژه فیبر نوری به طول ۳۳۹ کیلومتر در خراسان‌شمالی اجرا شد که هشت هزار و ۴۰۵ خانوار استان زیر پوشش آن قرار گرفتند.

وی ادامه داد: شهرستان شیروان با ۱۶۰ کیلومتر فیبر نوری اجرا شده بیشترین سهم را داشت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی پایدار در مناطق روستایی از اولویت‌های دولت سیزدهم است، تصریح کرد: در همین راستا ۱۷ سایت جدید احداث و ۴۲ سایت موجود در مناطق روستایی استان ارتقا یافت.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول