اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

نماینده مجلس: ۵ معدن اسفراین به چرخه ارزآوری و اشتغالزایی بازگشتند/ معدن آلبلاغ در مرحله استخراج

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های انجام گرفته تاکنون ۵ معدن شهرستان که در حالت راکد بودند به چرخه ارزآوری و اشتغال بازگشتند.

نماینده مجلس: ۵ معدن اسفراین به چرخه ارزآوری و اشتغالزایی بازگشتند/ معدن آلبلاغ در مرحله استخراج

امان الله حسین‌پور، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو‌ با خبرنگار فارس در اسفراین اظهارکرد: با پیگیری های انجام گرفته تاکنون ۵ معدن شهرستان که در حالت راکد بودند به چرخه ارزآوری و اشتغال بازگشتند.

وی گفت: اسفراین با دارا بودن بیش از ۲۵ درصد معادن کل خراسان شمالی به عنوان یکی شهرستان های این استان با قابلیت ارز آوری و اشتغالزایی در بخش معدن و صنایع معدنی به شمار می رود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی افزود: بام و صفی آباد در راستای توسعه زیرساختی معادن و توجه به ظرفیت غنی معدنی باعث شد معدن آلبلاغ به عنوان یکی از بزرگترین و سودآورترین معادن شهرستان پس از تحمل کش و قوس های فراوان در جهت ارائه سود دهی به عموم مردم شهرستان در آستانه بهره برداری قرار بگیرد.

حسین پور تصریح کرد: ذخیره معدنی مشخص شده برای این معدن ۵۰۰ هزار تُن سرب و روی با عیار ۳۰ درصد است.

وی ادامه داد: از سال گذشته فعالیت ایمیدرو در معدن آلبلاغ آغاز شده و فعالیت مقدماتی ایمیدرو در این معدن که پی جویی و اکتشاف بوده انجام و به پایان رسیده است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی افزود: به دنبال آن هستیم تا مرحله تکمیلی که شامل استخراج و فرآوری مواد معدنی است، توسط مردم شهرستان انجام شود تا آن‌ها نیز از فواید این معدن بهره مند شوند.

حسین پور گفت: بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی معدن آلبلاغ در بخش های مختلف از جمله راه سازی، حفاری و حفاظت معدن جذب شده است و علاوه بر آن، هم اکنون در این معدن زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر از همشهریان عزیز فراهم شده است که اقدامات اولیه در جهت برگزاری مزایده صوت گرفته و پس از بازگشایی پاکت ها و مشخص شدن شرکت برنده، اقدامات اولیه آغاز می گردد.

وی بیان کرد: معادن کوچک و بزرگ دیگری در شهرستان وجود دارد که در تلاش هستیم تا با استفاده از جلب حمایت بخش خصوصی و صنایع بزرگ این معادن را فعال نماییم.

پایان پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول