اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

ابلاغ بودجه 236میلیاردی برای مقابله با ریزگرد در خوزستان

رئیس کارگروه ملی مقابله با گردوغبار سازمان حفاظت محیط زیست از ابلاغ یک سوم کل اعتبارات مقابله با ریزگرد به خوزستان که رقمی معادل 236میلیارد تومان است خبر داد.

ابلاغ بودجه 236میلیاردی برای مقابله با ریزگرد در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی‌محمد طهماسبی بیرگانی، رئیس کارگروه ملی مقابله با گردوغبار سازمان حفاظت محیط‌زیست، عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک سری اعتبارات را برای سال 97  در راستای مقابله با پدیده گردوغبار تعریف کرده بودیم که بخش‌هایی از آن به دلیل مواجه شدن استان خوزستان  با سیلاب به کامل نکردن فعالیت‌ها در برخی دستگاه‌ها منجر شد.

وی افزود: یکی از مسائل ما در کارگروه مقابله با گردوغبار این بود که در سال جاری ادامه تعهدات سال 97 دستگاه‌ها با همان شرایطی که در موافقت‌نامه آمده و اعتباراتی که در گذشته تخصیص پیدا کرده بود تکمیل پیدا کنند؛ متوسط دستگاه‌ها به 60درصد تعهدات خود عمل کرده‌اند اما بعضی دیگر تنها 20درصد تعهدات خود را اجرایی کرده‌اند.

مدیریت کانال‌های آبرسانی

طهماسبی بیرگانی در رابطه با کانال آبرسانی شماره 4 عنوان کرد: امسال برای تکمیل کانال پورشریفی 92میلیارد تومان اعتبارات در نظر گرفته‌ایم تا آبرسانی در کانون شماره 4 کامل شود.

وی افزود: در صورتی که این اعتبارات تخصیص پیدا کند بحث کانون شماره 4 را از نظر آبرسانی به کانال‌های فرعی برای نهال‌کاری و پخش آب نخواهیم داشت و کانال شماره 4 مدیریت خواهد شد.

استفاده از آب شرب برای نهال‌کاری به تدریج منع می‌شود

رئیس کارگروه ملی مقابله با گردوغبار سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: یکی از مباحثی که با سازمان آب و برق خوزستان، اداره منابع طبیعی و موسسه جهاد نصرداشتیم این بود که چه کنیم تا بتوانیم از استفاده از آب شرب برای نهال‌کاری و تامین مراقبتشان رها شویم.

وی افزود: در این راستا بهره‌برداری از دو کانال را برای سال جاری در دستور کار داریم و همچنین پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای بین سه دستگاه ذکر شده را تا زمان تکمیل کانال‌ها ارائه داده‌ایم تا ضمن تکمیل کانال‌ها، سیفون‌های روی کانال کوت امیر به تدریج  جمع‌آوری شده تا آبی برداشت نشود.

دلیل کاهش اعتبارات مقابله با ریزگرد 

طهماسبی بیرگانی در پاسخ به دلیل کاهش اعتبارات مقابله با ریزگردها گفت: هر کسی ظرفیتی برای انجام یک کار دارد، در سال 97 با توجه به اینکه اعتبارات تنها مختص استان خوزستان بود رقم بالایی معادل 291میلیارد تومان در اختیار منابع طبیعی قرار گرفت اما این تعهدات باقی مانده است.

وی افزود: امسال نیز با توجه به اینکه در صورت ادامه توسعه و اضافه کردن تعهدات با همان گرفتاری سال قبل و عدم تکمیل مواجه می‌شدیم توسعه‌ای را برای سال جاری خوزستان در نظر نگرفتیم و خواستار تکمیل 10هزار هکتار عقب مانده هستیم.

وضعیت کانون‌های گردوغبار خوزستان

رئیس کارگروه ملی مقابله با گردوغبار سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با وضعیت کانون‌های گردوغبار در خوزستان بیان کرد: یک سطحی از نهال‌ها  در جنوب شرق اهواز که خاکشان نامناسب بوده خشک شده‌اند که این را در کمیته ملی احصا و برای دستگاه‌ها تعیین تکلیف کرده‌ایم.

وی افزود: هر گونه‌ای نیازهای اکولوژیکی خاص به خود را دارد که نباید به صورت کامل نفی و یا حتی تایید شود، خیلی از مکان‌ها گونه کهور مثمرثمر و در بسیاری موقعیت‌ها بدون استفاده است و باید خواهش‌های اکولوژیک هر گونه‌ای بررسی و با شرایط زمین تبطیق شود.

یک سوم اعتبارات مقابله با ریزگردها در خوزستان

طهماسبی بیرگانی در پاسخ به اعتبارات تخصیص یافته به خوزستان گفت: علی‌رغم گلایه از کاهش اعتبارات، یک سوم کل اعتبارات کشور به خوزستان تخصیص داده شد و این در حالی است که در زمینه مقابله با ریزگردها در 20 استان توزیع اعتبار را در دستورکار خود داشتیم.

وی افزود: کل اعتبارات ابلاغ شده در راستای مقابله با ریزگردها 715میلیارد تومان بوده است که 236 میلیارد تومان آن به استان خوزستان تخصیص پیدا کرده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول