اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

آخرین اخبار کرونا در خوزستان؛ از وضعیت توزیع ماسک تا توصیه به خودقرنطینگی

در بسته خبری کرونا از آخرین آمارمبتلایان به کرونا و قربانیان آن در خوزستان، برخورد با گران فروشان و وضعیت توزیع ماسک در استان بخوانید.

آخرین اخبار کرونا در خوزستان؛ از وضعیت توزیع ماسک تا توصیه به خودقرنطینگی

به گزارش فارس از دزفول، امشب در بسته خبری کرونا از آخرین آمار مبتلایان به کرونا و شمار قربانیان آن در خوزستان، برخورد با گران فروشان و وضعیت توزیع ماسک در استان بخوانید.

تست مثبت کرونا در آبادان و دزفول

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول از مثبت بودن آزمایش کرونا دو نفر در دزفول خبر داد.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز اظهار نمود: تست اولیه کرونا ویروس یک زن ۵۹ ساله آبادانی مثبت اعلام شد و با ارسال آزمایشهای تکمیلی این فرد به اهواز ، منتظر نتیجه نهایی از مرکز استان هستیم.

شکرالله سلمان زاده گفت: این بیمار اکنون در بیمارستان طالقانی آبادان بستری است وی وضعیت عمومی وی خوب است.

یک محموله ماسک بین مراکز درمانی شمال خوزستان توزیع شد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: یک محموله ماسک بین بیمارستان ها و مراکز درمانی شهرهای دزفول، شوش و گتوند توزیع شد.

داوود سلمانپور با بیان اینکه میزان تولید ماسک و ژل ضدعفونی محدود است گفت: یک محموله ماسک برای کادر درمان و بیماران بیمارستان های دزفول، شوش  و گتوند توزیع شده و یک محموله دیگر نیز بزودی توزیع میشود.

ادارات آبادان موظف به انجام اعمال پیشگیرانه در خصوص بیماری کرونا هستند

 فرماندار ویژه آبادان گفت: ادارات، سازمان‌ها و دستگاههای اجرایی آبادان از فردا موظف به انجام اعمال پیشگیرانه در خصوص بیماری کرونا هستند.

سید زین العابدین موسوی در بازدید از مراکز درمانی آبادان ضمن تاکید به لزوم رعایت نکات بهداشتی توسط همه  شهروندان گفت: مدیران دستگاه‌ها باید از فردا شرایط بهداشتی مطلوب را در ادارات متبوع خود برای کارکنان و ارباب رجوع فراهم سازند و اجرای این دستور العمل به هیچ عنوان به منزله اعلام شرایط بحرانی در آبادان نیست، بلکه در جهت پیشگیری و حفظ سلامت شهروندان اعمال خواهد شد.

برای دورکاری کارمندان در خوزستان هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است

مدیرکل بازرسی استانداری خوزستان گفت: تا کنون تصمیمی در خصوص دورکاری کارمندان ادارات با توجه به شیوع کرونا ویروس اتخاذ نشده است.

شهاب رزمی تصریح کرد: در جلسات پیشنهاد هایی مبنی بر کاهش ساعت کاری ادارات استان مطرح شده اما در این خصوص نیز تصمیمی گرفته نشده است و ادارات مانند روند گذشته فعالیت خواهند کرد.

دستگاه‌های نظارتی با سودجویان کرونا برخورد کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: دستگاه‌های نظارتی باید با سودجویانی که از شرایط ایجاد شده در پی شیوع کروناویروس سوءاستفاده می کنند، به صورت جدی برخورد کنند.

سید نوراله حسن زاده عنوان کرد: تامین کالای مورد نیاز مردم در بازار می تواند از بروز بسیاری از تخلفات جلوگیری کند؛ البته مشکلاتی برای خرید کالا وجود دارد که امیدواریم این مشکلات حل شود. در حال حاضر کالا به اندازه کافی در خوزستان وجود دارد و جای نگرانی در این زمینه نیست.

مردم خودقرنطینگی کنند

فرهاد ابول نژادیان گفت: توصیه مجدد و موکد من به مردم این است که خودقرنطینگی همچنان یکی از بهترین اقداماتی است که مردم می توانند انجام دهند، از ترددهای غیرضروری در امکان بپرهیزند و در مراسمات مذهبی و غیرمذهبی شرکت نکنند.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: محدودیتهایی در برگزاری همایشها و گردهمایی ها از طریق استانداری خوزستان اعمال شده لذا از مردم هم درخواست می‌کنیم به این مساله پایبند باشند چرا که یک فرد آلوده می تواند گروهی را به کرونا مبتلا کند.

تامین ۲۵هزار ماسک برای دانشگاه علوم پزشکی اهواز و دستگاه‌های خدماتی

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: ستاد مدیریت بحران استان از ابتدای بروز بیماری کرونا تاکنون ۲۵ هزار ماسک در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اهواز، کادر درمانی و دستگاه های خدماتی استان قرار داده است.

کیامرث حاجی زاده با اشاره به موجودی ماسک در انبارهای ستاد مدیریت بحران استان افزود:  این ماسکها را برای کسانی که در حوزه های مختلف پیشگیری، کنترل و درمان بیماران هستند قرار دادیم، حدود  ۱۲ هزار  ماسک فیلتردار  N۹۵ به دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان ها و مراکز بهداشتی اختصاص دادیم.

نمازجمعه این هفته در اهواز برگزار نمی‌شود

دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان اعلام  نمود، نمازجمعه این هفته شهر اهواز به دلیل رعایت مسائل بهداشتی و توصیه های پزشکان تعطیل شد.

در اطلاعیه دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز آماده است: با توجه به اعلام وزارت بهداشت و تصمیم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نمازجمعه در شهر اهواز نیز برگزار نمی‌شود.

هشدار مدیرکل تعزیرات خوزستان به متخلفان و گران‌فروشان

نعمت الله بیرانوند مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان، در رابطه با نحوه فعالیت اداره تعزیرات حکومتی در برخورد با متخلفان، اظهار کرد:  گشت‌ تعزیرات حکومتی به همراه سازمان صمت و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز به همراه سایر شهرهایی که دارای تعزیرات حکومتی دارند به شدت و با دقت  فعالیت بازار را رصد می‌کنند و شهرهایی که اداره تعزیرات ندارند توسط اداره تعزیرات شهرهایی که نزدیک آن‌ها است پوشش داده می‌شوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: در اهواز دو واحد شرکت توزیع و فروش مواد ضدعفونی و ماسک، مواد  ضدعفونی با قیمت 25 هزار تومان را  به قیمت 85 هزار تومان به مشتری فروخته بود پلمب کردیم جالب اینکه این شرکت یک شعبه و دو نمایندگی داشت.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول