اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

فارس من|ارتقاء شبکه اینترنت روستاهای شهرستان ایذه تا پایان سال

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان با بیان اینکه مشکل اینترنت این روستاها تا پایان سال حل خواهد شد، گفت: از آنجایی که تدریس به صورت آنلاین شده است تقویت اینترنت در این روستاها برای ما مهم است.

فارس من|ارتقاء شبکه اینترنت روستاهای شهرستان ایذه تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سامانه «فارس من» هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی  شده است و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد

« لزوم ارتقاء شبکه اینترنت روستاهای شهرستان ایذه » یکی از عناوینی بود که از طریق مخاطبان در سامانه فارس من به ثبت رسید که موضوع را پیگیری کردیم.

علی صالح نساج مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: اینترنت این روستاها  2G است که پیشنهاد ارتقاء آن را به وزارت ارتباطات دادیم و مقرر شد از محل اعتبارات ارتباطات روستایی(USO) اینترنت آن‌ها به نسل سه توسعه پیدا کند.

وی افزود: اولویت ما  ارتقاء اینترنت روستاهایی با 100 خانوار به بالا است و سپس روستاهایی با 60، 40، 20 خانوار است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: روستای چلویر دارای 46 خانوار و فاصله آن از سایت 2G  ،400 متر است، روستای کَل دارای 41 خانوار و روستای سرافراز داری 25 خانوار هستند و در حال حاضر توسط سایت همراه اول پوشش داده می‌شوند.

صالح نساج با بیان اینکه در روستای دورک تنها یک خانوار زندگی می‌کنند، بیان کرد: ارتقاء اینترنت در این روستا مشکل است و احتمالاً در اولویت‌های آخر قرار بگیرد.

وی در رابطه با زمان دقیق ارتقاء اینترنت در این مناطق، عنوان کرد: بعد از ارتقاء می‌توان زمان تعیین کرد اگر چه اکنون اهالی این روستاها از  اینترنت 2G استفاده می‌کنند اما ضعیف است.

صالح نساج با بیان اینکه مشکل اینترنت این روستاها از برنامه‌های پیش رو و تا پایان سال حل خواهد شد، گفت: از آنجایی که تدریس به صورت آنلاین است تقویت اینترنت در این روستاها برای ما مهم شده است.

رضا فرامرزی مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان نیز در این رابطه اظهار کرد: به منظور جلوگیری از عقب ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان مقرر شد در این مناطق موقتاً از درسنامه‌های تهیه شده استفاده شود تا دانش‌آموزان از تدریس معلمان خود بهره‌ لازم را ببرند.

وی با بیان اینکه برخی از مسائل به ویژه آموزشی نیاز به حمایت و پشتیبانی سایر دستگاه‌ها دارد، افزود: سال گذشته یکسری درسنامه‌ها توسط معلمان تهیه و بین دانش‌آموزان  تکثیر و توزیع شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول