اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

قرارگاه حضرت عباس، سقای خوزستان می‌شود/ ۶۲۰ تانکر چند هزار لیتری در مسیر خوزستان

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: تشکیل قرارگاه حضرت عباس(ع) یک اقدام خوب از سپاه استان بود تا سقایی و آبرسانی معنای عمیق‌تری پیدا کند.

قرارگاه حضرت عباس، سقای خوزستان می‌شود/ ۶۲۰ تانکر چند هزار لیتری در مسیر خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در توضیح وضعیت آبرسانی گروه‌های جهادی به خوزستان اظهار کرد: مردم خوزستان در سیل سال ۹۸ نشان دادند که جنس دشمن برایشان فرقی ندارد و همان مقاومتشان را مانند دفاع مقدس خواهند داشت.

وی افزود: بنده در سیل خوزستان چند روزی کنار مردم ماندم و شاهد بودم که جوانان، پیرزن‌ها، پیرمردها و همه‌ی مردم در سوسنگرد، حمیدیه و نقاط مختلف استان چگونه در کنار هم گونی‌ها را چیدند و مانع ورود آب به شهرها و روستاها شدند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: خوزستان عزیز ما امروز دچار تنش آبی شده که بخشی از آن ناشی از سومدیریت‌ها و عدم تنظیم صحیح آب بالادست در سدها و رهاسازی و ورودی و خروجی است.

وی افزود: بخش دیگر آن نیز به دلیل بی‌آبی تعدادی از روستاهای خوزستان در سالیان گذشته است که با تانکر آبرسانی می‌شده و نیازمند اقدامات زیربنایی و زیرساختی و همچنین در بحران است.

زهرائی بیان کرد: هنگامی که با بحرانی مثل تنش آبی مواجه می‌شویم ناگزیریم که اقدامات کوتاه‌ مدتی را انجام دهیم، هرچند درد مردم را برای طولانی‌ مدت تسکین نخواهد داد ولی مسکن اضطراری است، مانند روزهای اول که بسیج سازندگی‌ استان‌ها حتی آب‌معدنی را نیز تهیه و توزیع کردند.

وی افزود: دومین مرحله تانکرهای آبرسانی سیار است که در حال حاضر با مدیریت بسیج سازندگی استان نزدیک به ۶۰ تانکر ۳۰ هزار لیتری وارد منطقه شده و در روستاهای مختلف در حال خدمت‌رسانی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: تشکیل قرارگاه حضرت عباس (ع) یک اقدام خوب از سپاه استان بود تا سقایی و آبرسانی معنای عمیق‌تری پیدا کند.

زهرایی در تشریح اقدامات بلندمدت گفت: در رابطه با اقدامات بلندمدت نیز جاسازی تانکرهای ثابت برای مردم عزیزمان هستند که تانکرهای یک‌ و دو هزار لیتری از سراسر کشور به سمت استان جاری است و تنها از تهران بزرگ ۶۲۰ تانکر وارد منطقه شده که در حال تحویل به مردم است.

وی افزود: این حرکت توسط همه استان‌ها رقم خورده و انشالله تا رفع مشکل تداوم پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول